مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اجتماع اربعین هم از حیث کمی و هم از حیث کیفی بی‌نظیرترین رویداد تاریخ شیعه و اسلام است.
کد خبر: ۹۲۸۲۰۷۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حجت‌الاسلام سعید احمدی صبح امروز در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین افزود: حرکتی که عاشقان مکتب عاشورا در ایام اربعین آغاز می‌کنند، حرکتی تمدن‌ساز بوده و هیچگاه تعطیل‌بردار نیست و تنها شکل برگزاری آن به اقتضای زمان تفاوت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: لازم است از ظرفیت‌های این رویداد بزرگ بیشترین استفاده را در تبلیغ مکتب انسان‌ساز عاشورا انجام دهیم.

احمدی با بیان اینکه اجتماع اربعین، اجتماع ویژه‌ای است، ادامه داد: اربعین هم از حیث کمی و هم از حیث کیفی بی‌نظیرترین رویداد تاریخ شیعه و اسلام است. بیش از ۲۰ میلیون عاشق و دلداده سید و سالار شهیدان پا در مسیری می‌گذارند که قدم قدم آن پر از خیر و برکت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اربعین، اظهار کرد: تاکید رهبر فرزانه انقلاب در شرایط کنونی که از حضور در مسیر پیاده روی اربعین محرم هستیم، قرائت زیارت اربعین است، لذا مردم استان می‌توانند در خانه‌های خود به همراه خانواده، زیارت اربعین را خوانده و دل‌های خود را راهی کربلا کنند.

احمدی یادآور شد: با توجه به نظر ستاد ملی کرونا و برای جلوگیری از اجتماعات، دسته‌روی و پیاده روی در ایام اربعین امسال تعطیل است، اما مراسم عزاداری و عرض ارادت عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باقی است.

وی روایت اربعین را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین و هیئت‌های مذهبی عنوان و بیان کرد: هیئات مذهبی می‌توانند با بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی و ظرفیت‌های خود، روایتگر اربعینی باشند که امسال از محرم اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه، از علاقه‌مندان خواست ایده‌ها و برنامه‌های خود را در خصوص برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین امسال، به دبیرخانه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان ارائه کنند.
ارسال نظرات