مردم استان یزد به سفر برنامه‌ریزی شده برای ایشان از طرف وزارت کشور و وزارت خارجه خوشبین نیستند چراکه روباه پیر سابقه سیاهی را در کارنامه خود دارد.
کد خبر: ۹۲۸۲۱۲۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، جمعی از دانشجویان یزدی در واکنش به حضور سفیر انگلیس در یزدبیانیه‌ای صادر کردند. متن این بیانیه بدین شرح است:
بسمه تعالی

شنیده‌ها حاکی از آن است که راب‌مک‌ایر سفیر انگلیس که قبلاً با حضور در اغتشاشات آبان ماه و تصویربرداری از تجمعات دستگیر و به عنوان عنصر نامطلوب سیاسی شناخته شده بود، برای دومین بار قصد سفر به اصطلاح سیاحتی به یزد داشته و در روز پنج‌شنبه وارد استان یزد می‌شود.

از وقتی خبر حضور ایشان در یزد شنیده شده، مردم در این فکر هستند که باز چه نقشه‌ای در کار است؟! انگیزه او از این سفر چیست؟! چه فتنه‌ای قرار است در پی حضور ایشان رخ دهد؟! که این بدبینی و نگرانی مردم متاثر از سابقه‌ی منفی و عملکرد شرورانه‌ای است که از فتنه‌گری‌های انگلستان در حافظه تاریخی مردم نهادینه شده است.

آیا دومین سفر چند روزه‌ی سفیر انگلیس به استان یزد در کمتر از یکسال اخیر هدفی جز دخالت در امور داخلی ایران و پیگیری و پیمایش میدانی در جهت طراحی اغتشاشات دارد؟

پشت پرده‌ی این سفر به ظاهر سیاحتی، چه کسانی و با چه برنامه‌هایی هستند که بدون اطلاع مسئولین استان چنین سفری را برنامه‌ریزی کرده‌اند؟

مگر آثار باستانی یزد در مدت کمتر از یکسال چقدر تغییر کرده‌اند که آقای سفیر اینچنین مشتاقانه پیگیر سفر چند روزه به استان یزد است؟

مردم استان یزد به سفر برنامه‌ریزی شده برای ایشان از طرف وزارت کشور و وزارت خارجه خوشبین نیستند چراکه روباه پیر سابقه سیاهی را در کارنامه خود دارد.

جنبش دانشجویی یزد از استاندار یزد، نمایندگان ولایی و انقلابی استان و نماینده، ولی فقیه استان در وهله‌ی اول درخواست لغو سفر سفیر روباه پیر، و در مرحله‌ی دوم می‌خواهد که برنامه‌ی سفر سفیر انگلیس به استان یزد را برای مردم شفاف، و هدف از آن را تشریح نمایند؛ و همچنین از فعالین سیاسی و فرهنگی استان در خواست دارد نسبت به این سفر که دارای ابهامات فراوان است بی‌تفاوت نباشند.

من الله توفیق



جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

بسیج دانشجویی دانشگاه یزد

مجمع دانشجویان عدالت خواه دانشگاه فرهنگیان یزد

جامع اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و هنر
ارسال نظرات