نخستین مراسم بزرگداشت سردار محمدرضا ( ناصر) شعبانی در محل حوزه هنری تهران با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۲۲۱۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
اولین بزرگداشت سردار شهید حاج ناصر شعبانی در تهران+ تصاویربه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، نخستین مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج ناصر شعبانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در تالار اندیشه حوزه هنری به همت سپاه سیدالشهدا استان تهران برگزار شد.
در این مراسم، شخصیت‌هایی، چون محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سردار ایزدی معاون قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء صلی‌الله علیه و آله وسلم، سردار دقیقی مشاور ارشد فرمانده کل سپاه، سردار احمدرضا رادان جانشین سابق فرمانده ناجا و سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران حضور داشتند.
سردار شهید شعبانی شخصیتی جامع‌الشرایط و خستگی‌ناپذیر بود
سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران در این مراسم اظهار کرد: خداوند را شاکریم که نخستین مراسم بزرگداشت سردار شهید ناصر شعبانی توسط سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران برگزار شد.
وی گفت: سردار شعبانی یک شخصیتی است جامع‌الشرایط و یک فرمانده دلیر، شجاع، بادرایت و قاطع و باصلابت بود.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران عنوان کرد: هرجا که مشکل فرماندهی بوده حضور سردار شعبانی در آنجا امنیت را به‌همراه داشته است.
وی با بیان این مطلب که سردار شعبانی یک نویسنده بزرگ بود، یادآور شد: این سردار رشید اسلام از خود ۹ تألیف به جای گذاشته است و با جدیت تمام و ویژگی خستگی‌ناپذیر خود تلاش می‌کرد و او یک استاد خوب دانشگاه بود.
سردار حسن‌زاده ادامه داد: دوستان و نزدیکان سردار شعبانی او را به عنوان یک فرمانده باصلابت می‌شناختند و ارادت او به اهل بیت علیهم‌السلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام توصیف‌ناپذیر بود
وی خاطرنشان کرد: در مأموریتی که ایشان به سوریه داشتند با خود کفن به‌همراه داشت و مدام به عبادت مشغول بود و نیز در سفرشان به همه می‌گفتند که در این سرزمین خیلی خدا را عبادت نکرده‌اند.
به گفته فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران؛ سردار شعبانی یکی از بهترین سخنرانان بود، سخنرانی‌های بصیریتی او نظر جوانان را به خود جلب می‌کرد.
دستاورد‌های انقلاب اسلامی موجب یأس و ناامیدی دشمنان شده است
سردار حسین دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار کرد: نمی‌توان ۴۰ سال مجاهدت‌های سردار شعبانی و ۱۰ سال مبارزات او را در پیش از انقلاب اسلامی به راحتی تشریح کرد؛ زیرا برای بیان ویژگی‌های این سردار شهید ده‌ها مثال وجود دارد.
وی گفت: زمانی‌که شرق کشور را با سردار شعبانی تحویل گرفتیم، ضدانقلاب‌ها در کرمانشاه حضور داشتند و از ما اسیر می‌گرفتند، اما چند سال بعد که مأموریت ما تمام شد ضدانقلاب را در بیرون مرز‌ها تعقیب می‌کردیم و این دستاورد مهمی بود که در زمان فرماندهی سردار شعبانی تحقق یافت.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان این مطلب که دستاورد‌های آن دوران را باید به خوبی برای نسل کنونی تشریح کرد، یادآور شد: امروز با توکل به خدا و با بهره‌گیری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی توانسته‌ایم در آمریکای جنوبی حضور پیدا کنیم.
به گفته این پیشکسوت دوران دفاع مقدس؛ رشادت‌ها و دستاورد‌هایی که در انقلاب اسلامی رقم خورده است، منشأ یأس و ناامیدی دشمنان شده است.
سردار شعبانی شخصیتی مجاهد بود / دشمن تلاش می‌کند معنویت را از انقلاب اسلامی جدا کند
فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: سردار شعبانی شخصیتی مجاهد بود که برای انقلاب اسلامی موفقیت‌های بسیاری را به ارمغان آورد.
سردار مصطفی ایزدی، فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء صلی‌الله علیه و آله وسلم در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی انسان‌هایی را تربیت کرده که بیان‌کننده ماهیت اوست؛ انسان‌هایی مانند شهید بابایی، شهید دوران و شهید شعبانی.
وی گفت: پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله وسلم از یک بعثت درونی برخوردار بود که در سوره قدر به آن اشاره شده است؛ یعنی با بعثت درونی بایستی در مسیر مجاهدت حرکت کرد؛ زیرا حرکت بازحمت و با مجاهدت انسان‌ها را به مراتبی می‌رساند که می‌توان به محضر خداوند مشرف شد.
فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء صلی‌الله علیه و آله وسلم عنوان کرد: من ۴۰ سال با سردار شعبانی در ارتباط بودم. او در مأموریت خود در ارومیه مانند شهید باکری خوش درخشید؛ بنابراین انقلاب اسلامی افتخار می‌کند که چنین انسان‌هایی را پرورش داده است؛ درصورتی‌که هیچکدام از انقلاب‌ها و نهضت‌ها نتوانسته‌اند چنین انسان‌هایی را تربیت کند که خود را فدای هدف کنند.
وی ادامه داد: سردار شعبانی در پیش از انقلاب اسلامی در صفوف مقدم مبارزه با رژیم طاغوت قرار داشت و در زمان دفاع مقدس به ولایت گردن نهاد تا به بعثت برونی خود عمل کند. یکی از دوران موفق ما در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به فرماندهی سردار شعبانی در سپاه ارومیه بازمی‌گردد که فرماندهی او سبب شد تا نعمت امنیت به ارومیه بازگردد و او هرچند که غیرآذری بود، اما چنان جذبه‌ای داشت که همه مجذوب او شدند.
ایزدی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی به خاطر نفس پاک امام راحل و فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی مملو از موفقیت است، گفت: انقلاب اسلامی پیروزی‌های بزرگی را نصیب امت اسلام کرده است. با مجاهدت‌هایی که سرداران اسلام مانند حاج قاسم سلیمانی و شهیدانی مانند شهید حججی انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی مسیر خود را پیش گرفته و در حال حرکت است و دست برتر را کسب کرده است.
این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از اینکه معنویت وارد سیاست و انقلاب اسلامی شده در تعجب هستند؛ لذا تلاش می‌کنند تا از طریق ابزار‌های مختلف، معنویت را از انقلاب اسلامی جدا کنند و همچنین تلاش می‌کنند تا اخلاق دینی را از جوانان کشورمان جدا کنند و نیز تلاش می‌کنند از طریق فضای مجازی معنویت را از انقلاب اسلامی حذف کنند.
به گفته سردار ایزدی؛ سردار شعبانی با مجاهدت‌های خود منشأ موفقیت‌های بسیاری بود که اگر مسئولان کشور چنین مجاهدتی از خود نشان دهند، قطعاً بسیاری از مشکلات حل خواهد شد
همچنین در پایان این مراسم از خانواده سردار شعبانی با حضور مسئولان کشوری و لشکری تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم جمعی از مردم فهمیم شاهرود نیز حضور داشتند.
شهید محمدرضا شعبانی اصل معروف به ناصر شعبانی متولد سال ۱۳۳۹ شاهرود که در آخرین روز‌های سال ۱۳۹۸ بعد از جراحت در تعقیب و گریز با منافقین کوردل در تهران مبتلا به کرونا شد و به شهادت رسید و در جوار یاران شهیدش در گلزار شهدای شاهرود آرام گرفت.
وی در سال ۱۳۵۸ با ورود به سپاه پاسداران، اولین فرمانده سپاه شاهرود شد و بعد سپاه دامغان و سپاه انزلی و آمل و در ادامه مسئولیت‌هایی را در استان آذربایجان غربی و ایلام و کرمانشاه داشت و در ادامه فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان شد و در ادامه دوباره به سپاه آمد و جانشین دانشگاه امام حسین علیه السلام و قرارگاه ثارالله و نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس بود و تجربیات خود را به نسل جوان منتقل می‌کرد./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها