خبرهای داغ:
روحانی تولید کننده عسل در گفت و گو با بسیج:

تلاش شیرین تر از عسل/ با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود

تحقق جهش تولید با تلاش امکان پذیر است و با برگزاری همایش ها و با الفاظ بازی کردن و آن را مطلوب شمردن و صرف شعار و سخن محقق نمی شود که در واقع حلوا حلوا کردن و بدون حرکت برکت خواستن است.
کد خبر: ۹۲۸۲۲۷۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ضرب المثل های «با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود» و «از تو حرکت از خدا برکت» را بارها و بارها شنیده باشیم و شاید برای بسیاری از ما همین ضرب المثل ها در زندگی معنا شده است ولی آنچه از آن دو ضرب المثل می توان دریافت اینکه تحقق هر امری مستلزم تلاش است تا نتیجه حاصل شود.

برای تحقق شعار سال هم که رهبر فرزانه انقلاب در روزهای آغازین امسال به عنوان سال جهش تولید بیان فرمودند معنای این دو ضرب المثل را به عینه می توان درک کرد که تحقق جهش تولید با تلاش امکان پذیر است و با الفاظ بازی کردن و آن را مطلوب شمردن و صرف شعار و سخن محقق نمی شود که در واقع حلوا حلوا کردن و بدون حرکت برکت خواستن است.

تحقق این شعار هم موکدا برای مسئولان نبوده و صرف امور کلان و کارخانه های تولیدی بزرگ نیست، هر فردی می تواند در زمینه کاری که در راستای آن تلاش می کند این شعار را در حیطه کاری خود محقق سازد.

حجت الاسلام مسلم شهریور نمونه این چنین افرادی است که از سال ها پیش در کنار فعالیت حوزوی خود به کار زنبورداری و شغل آبا و اجدادی خود در روستای کرگان از توابع بستان آباد می پردازد تا با تولید عسل طبیعی ضمن کمک به رونق تولید، مروج این حرفه به دیگر علاقه مندان هم باشد.

وی که کار خود را از سال 88 آغاز کرده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، می گوید: آموزش و ترویج هر کاری موجب توانمندی بسیاری از افراد و در نتیجه موجب گسترش آن و قطعا تولید می شود.

حجت الاسلام شهریور بیان می کند: جهش تولید به معنای افزایش تولید یک واحد تولیدی نیست بلکه با ترویج همه صنوفی که منجر به تولید می شوند می توان موجب افزایش تولید و شاهد جهش در آن شد.

وی با اشاره به اهمیت بار علمی و توجه افراد به آن در مهارت آموزی، اظهار می دارد: به عنوان نمونه در کار من صرف پرورش زنبور عسل به روش سنتی کافی نیست و باید از روش های علمی روز در این مهارت هم استفاده کرد تا ضمن تولید عسل موجب افزایش بهره وری و تکثیر تعداد کندوها برای تولید بیشتر شد.

حجت الاسلام شهریور ادامه می دهد: توجه به بار علمی نه تنها موجب افزایش تولید بلکه موجب کیفیت محصولات هم می شود که این ویژگی قطعا در بازاریابی و افزایش یازده کار موثر است.

این روحانی جهادگر اضافه می کند: بسته بندی مناسب از دیگر ویژگی هایی است که هر تولید کننده می تواند با آن در کنار توجه به کیفیت محصول خود در رسیدن به بخشی از بازار هدف به سود خود استفاده کند.

حجت الاسلام شهریور با بیان اینکه لباس روحانیت هرگز مانعی برای مهارت آموزی و ایجاد کسب و کار و تولید نیست، تاکید می کند: بنده از همان آغاز تحصیل در حوزه به کار خود در عرصه های مختلف فعالیت داشتم که زنبورداری از آن جمله است و هرگز تحصیل حوزوی را مانع کار خود نمی دانم بلکه افتخار می کنم با این لباس فعالیت دارم.

وی اضافه می کند: برای ترویج زنبورداری در حوزه نیز کلاس های زنبوراری برگزار می کنم و تاکنون 9 نفر از طلاب حوزه در شهرستان های مختلف استان پس از آموزش، کار خود را در این زمینه آغاز کرده اند که برای آن ها همچنان آموزش ها تا کسب مهارت و تجربه کافی، ادامه دارد.

حجت الاسلام شهریور از همه مردم و از روحانیون خواست با ایجاد کسب و کارهای ساده، خانگی و زودبازده موجب رونق تولید و اقتصاد خانواده و کشور شوند.

این روحانی زنبوردار که بیش از 400 کندوی زنبور عسل دارد و سالانه بیش از یک تن عسل از کندوهای خود برداشت می کند، یادأور شد: همه باید واقف باشند برای رسیدن به نتیجه تلاش لازم است و با حلوا، حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود.

حجت الاسلام شهریور کسب روزی حلال را از مهم ترین مولفه های زندگی در جامعه اسلامی عنوان و بیان می کند: برای کسب روزی حلال، حرکت و تلاش باید کرد تا خداوند به آن رونق و برکت بدهد و قطعا این امر را در زندگی خود شاهد بودیم.

به راستی که برای رسیدن به نتیجه مطلوب حرکت و تلاش لازمه کار است و صرف گفتن و بیان کردن شعارهای محوری سال در برنامه ها و همایش ها و برگزاری آن ها کافی نیست جراکه با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود.

 

رقیه غلامی

ارسال نظرات
پر بیننده ها