امام جمعه ایلام گفت: با توجه به تفاهم و هماهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جماعات و ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی نماز جماعت در همه مساجد استان اقامه می شود.
کد خبر: ۹۲۸۲۲۹۵
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "الله نور کریمی تبار"، در خطبه های نماز جمعه ایلام در مصلی گفت: با توجه به شیوع کرونا و برگزار نشدن نماز جماعت در سطح ادارات و مساجد استان، از فردا با رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نماز جماعت برگزار می شود.

وی با تسلیت در پیش بودن ایام اربعین ادامه داد: در شرایط امروز و شیوع کرونا موکب هایی که سال قبل به زائران خدمت رسانی می کردند، امسال می توانند با نذر ماسک همچون سال قبل از این فیض بهره مند شوند.

خطیب جمعه ایلام اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا و برگزار نشدن کنگره اربعین، عاشقان و دوستداران اهل بیت زیارت عاشورا را در خانه بخوانند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه بر همه لازم است که دستورات ستاد ملی کرونا اجرا شود، افزود: در شرایط امروز با وجود برگزار نشدن کنگره بزرگ اربعین افتخار و عزت تشیع بسیار زیاد است و وظیفه ما در شرایط کنونی پیروی از دستور ولی امر مسلمین و ستاد ملی کرونا است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به صبر و استقامت در برابر مشکلات اشاره کرد و یاد آور شد: سه عامل ارتباط با خدا ، اقامه نماز ، استفاده از صبر در برابر مشکلات، انسان را به اهداف خود می رساند و در این مسیر امداد های غیبی خداوند هم به کمک او خواهند آمد.

وی در ادامه به تشریح اوصاف متقین پرداخت و افزود: از مهم ترین ویژگی ها افراد با تقوا همواره صبر و استقامت در برابر مشکلات است و نتیجه این مقاومت برای آنان پیروزی، ظفر و سعادتمندی ابدی است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه صبر و استقامت تنها عامل تعیین کننده برای فائق آمدن بر مشکلات است، خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن به مسلمانان دستور می دهد در جنگ ها و نبردها اگر شما ۲۰ نفر صابر و مجاهد داشته باشید بر ۲۰۰ نفر در جنگ پیروز خواهید شد.

وی گفت: برای قطع زنجیره کرونا باید همچون گذشته دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم تا بتوانیم به فضل خداوند از این مقطع دشوار هم نیز عبور کنیم.

ارسال نظرات