در هفته دفاع مقدس بسیاری از پزشکان استان کردستان در قالب طرح شهید رهنمون بسیج شده اند تا تسیکین بخش درد مردم محروم باشند.
کد خبر: ۹۲۸۲۳۵۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  بسیج یادآور رشادت و از خودگذشتگی‌هایی است که امنیت و آرامش ملت ایران را در ذهن تداعی می‌کند، بسیجیانی که در دوران دفاع مقدس از نوجوان ۱۳ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله همه بسیج شده بودند تا با خون خود از مرز و بوم کشورمان دفاع کنند.

مردان و زنانی که خالصانه در جبهه خدا خدمت می‌کردند و مشق عشق می‌نوشتند، در دوران دفاع مقدس گروه‌های مختلف از بسیجیان در جبه‌های حق علیه باطل جان خود را به کف گرفته بودند و خدمت می‌کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به پزشکان اشاره کرد.

پس از انقلاب اسلامی نیز بسیج جامعه پزشکی ایجاد شد و چندین هزار نفر در قالب گروه‌های مختلف پزشکی به مردم خدمت رسانی کردند، در بین پزشکان بسیجی کسانی بودند که نام آن‌ها نماد عشق و اخلاص این گروه شریف برای مردم است پزشکانی که برای رفتن به مناطق محروم و درمان درد نیازمندان سر از پا نمیشناسد.

کافی است وارد پایگاه بهداشتی شوی، حتی در راهرو‌ها پزشکان مشغول ویزیت و معاینه رایگان هستند و لبخند رضایت را بر چهره این مردم نیازمند می‌بینی.

انواع خدمات پزشکی ازمعاینه چشم و گوش گرفته تا دندانپزشکی به رایگان انجام می‌شود، اوج رضایت در چشمان بیماران برق میزند و مدام از پزشکان برای خدمت رسانی تشکر می‌کند، پیر مردی که که حدود ۷۵ سال سن دارد می‌گوید سالهاست که چشمانم کم سو شده بود و دیگر جایی را نمی‌دید تا اینکه با ارائه خدماتی که طی این روز‌ها توسط سپاه در منطقه ما انجام گرفت تحت مداوا قرار گرفتم.

کمی آن طرفتر مادری دستانش را به نشانه شکر گزاری بالا می‌برد و مدام بر لب دعای خیرش را بدرقه راهشان میکرد می‌گفت: فرزند من مدت‌ها است که از ناراحتی چشمی که داشت رنج می‌کشید تا اینکه توسط این پزشکان زحمت کش امروز تحت مداوا قرا گرفت.

آری این‌ها گوشه چشمی از خدمت رسانی بسیج جامعه پزشکی است که برای رضای خدا و به تصویر کشیدن عشق به خدمت رسانی بسیج شده اند تا مردم نیازمند کمتر درد بکشند و مانند مسکنی تسکین بخش الام و درد‌های نیازمندان باشند.

رمضان زاده مسوول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان در گفتگو با کرد تودی اظهار داشت: در راستای هفته دفاع مقدس و دستگیری از محرومین مناطق مرزی کشور تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم اعزام و به ۳۰۰ نفر از مردم شهرستان مریوان و سرو آباد با اهدای ۱۴۳ عدد عینک رایگان در بین نیازمندان خدمات چشم پزشکی رایگان انجام داد.

وی با بیان اهمیت درمان بیماران نیازمند و اقشار کم درآمد جامعه گفت: ارائه خدمات درمانی برای عموم مردم در نظر گرفته شده که هدف از این کار درمان رایگان بیماران و ایجاد شرایطی یکسان و برابر در جامعه با همکاری بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت درمان انجام می‌شود.

مسوول بسیج جامعه پزشکی در ادامه گفت: در این طرح مشکلات بینایی سالمندان شامل آب مروارید، کم بینایی، دوربینی، نزدیک بینی، تغییر شماره عینک، مشکلات قرنیه و شبکیه سنجیده شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات