امام جمعه قرچک خطاب به مسئولان دولتی:

نفس مردم را گرفتید، دیگر کافیست! دلار را پایین بیاورید و از خدا بترسید

امام جمعه قرچک تاکید کرد : مشکل، ندیدن قشر ضعیف جامعه ، گزارش های دروغ و بی اساس ، ویژه خواری و رانتهای اطلاعاتی، اختلاسها و تباهی های عناصر نفوذی و دوری از معنویت است.
کد خبر: ۹۲۸۲۵۵۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

به گزارش سرویس سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج،  حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه اول نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار داشت :در بحار الانوار جلد 46 صفحه 178   امام صادق (ع) در خصوص تقوا می فرماید: اتقوا الله و انظروا لانفسکم فان احق من نظر لها انتم ، تقوا پیشه کنید و مواظب خودتان باشید که همانا خودتان برای مراقبت از خود سزاوارترید، لو کان لا حدکم نفسان فقدم احداهما و جرب بها استقبل التوبه بالاخری کان ، اگر شما دو تا جان داشتید ، یکی را مقدم کرده و بوسیله آن تجربه می کردید و به وسیله جان دیگر به پیشواز توبه می رفتید ، و لکنها نفس واحده اذا ذهب تفقد والله ذهبت التوبه، لکن جان شما یک است و زمانی که از دست برود همانا قسم به خدا که فرصت توبه نیز از دست خواهد رفت، همیشه موفقیت نیست ، فرصت نیست، سلامتی نیست ، امنیت نیست، آزادی نیست، قدرت و حکومت نیست.

 

وی افزود : خداوند در سوره اعراف آیه 129 می فرماید:  عَسَى رَبُّكُمْ أَنْ يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ امید است که خدا دشمن شما را هلاک نماید و شما را در زمین جانشین کند آن‌گاه بنگرد تا شما چه خواهید کرد. در سوره حج آیه 38 می فرماید:  إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا ۗخدا مؤمنان را از هر مکر و شر دشمن نگاه می‌دارد.

وی ادامه داد : در زیارت اربعین شهادت می دهیم که امام حسین (ع) جانش را برای نجات بندگان خدا از جهالت نثار فرمودند و ضلالت جهالت فقط نفهمیدن نیست، الهم  انی اشهد انه ...بذل مهجه فیک لستنفذ عبادک من الجهاله و حثره الضلاله خود به مقام عالی بندگی رسیدند ، به مقام رضا و تسلیم رسید وقتی به مقام کامل اطاعت و امتحان رسید به او مواریث انبیاء را عطا فرمود، اکرمته بالشهاده ، کرامت بخشیدی بوسیله شهادت، و حبوته بالسعاده ، سعادت مخصوص نصیبش کردی ، و جعلته سیدا من الساده ، آقای آقایان قرار دادی ، و اعطیته مواریث الانبیاء ، میراث های پیامبران را به او دادی ، در مقابل او چه کسانی قرار گرفتند؟ و قد توازر علیه من غرته الدنیا ، دنیا فریبشان داد، و باغ حظه بالارذل الادنی ، و سعادت خود را به بهای ناچیز فروختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی خاطر نشان کرد :  دشمن دارد پیاده می شود ، ولی امر دارد تذکر می دهد ولی دیگران ساکت و خاموش اند و راه معاندین هموار است و عده ای مزدور و وابسطه که خود عامل این همه گرفتاری و عقب ماندگی شدند امروز به هر نحوی قصد تبرئه دارند که ما در ناکامی ها و نارسایی ها دخیل نبودیم ، نباید فریب این آدمهای شبث مسلک را بخوریم که نان به نرخ روز می خورند

امام جمعه قرچک ادامه داد :شما مقصرید ، شما گفتید این مملکت مشکلش بیرون نیست ، بی تدبیری است ، خوب تدبیر شما چی شد؟ که امروز می گویید مشکل آمریکاست،اما نه ؛ مشکل تجمل گرایی و اشرافی گری است ، مشکل انتصابات نادرست و خودبینی است ، مشکل باندهای خویشاوندی و جناحی است ، مشکل سهل انگاری نظارتی است ، مشکل ریخت وپاشهای بی حساب و کتاب است ، مشکل اختلاسها و تباهی های عناصر نفوذی است ، مشکل ندیدن قشر ضعیف جامعه است ، مشکل گزارش   های دروغ و بی اساس است ، مشکل ویژه خواری و رانتهای اطلاعاتی است ، که جز سود جویی هدفی ندارند، مشکل دوری از معنویت است.

حجت‌الاسلام اسماعیلی گفت: پس از 7 سال؛ آدرس های غلط به مردم  ندهید ،  تا الان به برجام مربوط بود ، حالا هم به انتخابات آمریکا ، به ما چه ربطی دارد؟ هر کس در آمریکا موفق شود ، مجری سیاست استکبار است ، تغییری نخواهد کرد ، موضعشان در برابر ایران فرقی نمی کند.

وی در پایان تاکید کرد : در مناظره اخیر دیدید چطور به هم توهین می کردند ، با نگاه حیوانی و ظالمانه شان ، چرا درباره بورس تخلف کردید، بنا بود شرکت های تولیدی و کارخانجات تعطیل راه بیفتند، اما پولها رفت در ارز و طلا و خودرو ، دلار را پایین بیاورید کافیه ، نفس مردم را گرفتید، از خدا بترسید .

امام جمعه شهرستان قرچک حضرت حجت الاسلام والمسلمین خطبه دوم را با ذکر مصیبت امام حسین (ع)  به مناسبت اربعین حسینی (ع) به پایان رساند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار