خبرهای داغ:
برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره سراسری آوای غدیر

اختتامیه نخستین جشنواره سراسری آوای غدیر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بصورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۲۶۲۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اختتامیه این جشنواره که با کوشش و همیاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، کانون فرهنگی تربیتی کوثر و موسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن برگزار شد، بیان داشت: این جشنواره با نام مبارک غدیر عجین شده و این، حرکت فرهنگی بسیار ارزنده‌ای است زیرا غدیرخم علاوه بر اینکه رویداد تاریخی، مذهبی و اعتقادی برای ما است ، یک رویداد فرهنگی نیز محسوب می شود و ما باید بیش از پیش در جهت ترویج و توسعه فرهنگ شیعه و فرهنگ غدیرخم گام برداریم و برگزاری جشنواره های این چنینی می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.

اسماعیلی افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده به خاطر بیماری کرونا، ما بیش از پیش به اهمیت فضای مجازی پی بردیم که چقدر این فضا می‌تواند در دوران کنونی که عصر ارتباطات، فضاهای رسانه ای و مجازی است تاثیر گذار باشد بنابراین حضور فعالانه در فضای مجازی و تولید محتوا در این فضا از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی این جشنواره، بحث تولید محتوا در فضای مجازی بود و کل جشنواره نیز در این بستر شکل گرفت و برگزار شد لذا امیدواریم با برنامه ریزی های جامع و دقیقی که در این حوزه انجام می‌دهیم بتوانیم در جهت تقویت نهضت تولید محتوای فاخر فرهنگی در فضای مجازی بیش از پیش اقدام کنیم و هیچ راه چاره ای جز این نداریم که فضای مجازی را برای بسط و گسترش فرهنگ و هنر و ادب کشور مدنظر قرار دهیم.

این مقام مسئول تاکید داشت: مطمئناً بهترین ساختار و زیربنا برای اینکه بتوانیم بیش از پیش فرهنگ و تمدن ایران زمین را به جهانیان معرفی کنیم همان فضای مجازی است.

وی عنوان داشت: هر فضایی که ما با آن سر و کار داریم هم نقاط ضعف دارد وهم نقاط قوت یعنی هم تهدید است و هم فرصت لذا ما باید سعی کنیم از فرصت ها نهایت استفاده را برده و تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل کنیم.

اسماعیلی بیان داشت: فضای مجازی این بستر را فراهم کرده که ما در دوران کنونی به راحتی هر چه تمام تر بتوانیم ارزشها و اعتقادات، آرمان‌ها و اهداف بلند فرهنگی و اعتقادی خود را به تمام جهان عرضه کنیم.

وی در این راستا افزود: بنابراین گوی و میدان هم اکنون آماده است و اگر ما نمی توانیم از این فضا استفاده کنیم ایرادی به فضای مجازی وارد نیست بلکه این ایراد به ما باز می گردد..

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان ساخت: اینکه ما فضای مجازی را به عنوان یک تهدید قلمداد کنیم بزرگترین اشتباه است بلکه باید آن را بستری برای کارهای ارزشمند فرهنگی قرار دهیم.

محمد حسین اسماعیلی عنوان داشت: امروزه ایجاد ارتباط با دیگران یکی از مهمترین مهارت هایی است که هر انسانی باید به آن مجهز باشد.

وی گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات است و مشخصاً اگر ما مهارت ایجاد ارتباط با دیگران و مخاطب را نداشته باشیم، مطمئنا در دنیای معاصر نمی توانیم از تمام ظرفیت هایی که وجود دارد استفاده و بهره برداری کنیم.

اسماعیلی ابراز داشت: گویندگی هم مهارت و هم یک هنر است و هم از الزامات دنیای کنونی است لذا هرکس در جایگاه خود باید مجهز به این هنر و مهارت باشد.

وی افزود: افرادی که می‌خواهند به صورت حرفه ای وارد این فضا شوند باید به صورت ویژه آموزش‌های لازم را ببینند و علاوه بر آن سایر افراد نیز حتماً باید هنر ایجاد ارتباط با دیگران را در دنیای کنونی داشته باشند.

این مقام مسئول عنوان داشت: این جشنواره با این هدف برگزار شد تا بتواند با شناسایی و جذب استعدادهایی که در این زمینه وجود دارد، نسبت به تربیت و پرورش آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: در شرایط خاص کنونی هر رویداد فرهنگی هنری که انجام بگیرد جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم با برگزاری اینچنین برنامه ها بتوانیم درجهت توسعه هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و استعدادهای فرهنگی و هنری و ارتباطی در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان جوانان و نوجوانان گام های موثری برداریم.

گفتنی است در این جشنواره محمدحسین مهارلویی از ماهشهر، مریم سهرابی از شیراز، صبا اکبری از مشهد به تریب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها