همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به چهارمحال و بختیاری؛

افتتاح و اجرای پروژه های مختلف در مناطق عشایری استان

همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به چهارمحال و بختیاری، اقدامات فرهنگی، محرومیت زدایی، خدمات رسانی و بهداشتی و درمانی در مناطق عشایری استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۲۸۲۶۸۸
|
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان و دیدار با مردم در شهرهای مختلف چهارمحال و بختیاری که در 15 مهرماه سال 71 صورت گرفت، گفت: ایشان در جمع مردم خونگرم این استان فرمودند: «استان چهارمحال و بختيارى، استانى مستعدّ است. هم استعداد طبيعى دارد و هم استعداد فرهنگى. از لحاظ استعداد طبيعى، معادن زيرزمينى اين استان، متنوّع و قابل توجّه است. آب، امكانات دامدارى و مراتع اين استان، باارزش است. از لحاظ استعداد فرهنگى و انسانى، جوانان اين استان بااستعدادند. در ميدانهاى علم و دانش و ادب و فرهنگ و هنر، مردمانى هستند كه على‏رغم محروميتهايى كه در طول زمان - چه در دوران خانها و چه در دوران ستمشاهى - بر آنها تحميل شده است، اين استان از لحاظ نيروى فرهنگى و انسانى، خود را نشان داده است».

ایزدی تاکید کرد: در سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان و حضور در مناطق عشایری و روز روستا و عشایر، ناحیه عشایری در گرامیداشت این روز اقدامات فرهنگی، محرومیت زدایی، خدمات رسانی و بهداشتی و درمانی را اجرا می کند.

وی،  افتتاح پروژه های مسکن مددجویان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در منطقه میهه، توزیع بسته های  معیشتی در مناطق عشایری استان، سرکشی و دیدار از خانواده معظم شهدای عشایری، توزیع بسته های لوازم التحریر در بین خانواده های نیازمند منطقه عشایری صمصامی و دیناران، ویزیت رایگان و توزیع دارو در این منطقه را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

ایزدی، افتتاح آبشخورهای بهسازی شده و چشمه آبشخور بهداشتی در منطقه عشایری دیناران با همکاری اداره کل امور عشایر استان؛ برگزاری مسابقات ورزشی بومی، محلی در بین پایگاههای مقاومت بسیج صمصامی، برگزاری اردوهای جهادی 10 روزه در صمصامی و 3 روزه در منطقه عشایری مشایخ و سردشت جهت ساخت مسکن محرومین، توزیع لباس گرم زمستانه و مانتوی زنانه در منطقه عشایری دیناران توسط گروه جهادی شهید خدادادی و شباب الزهرا(سلام الله علیها) را از دیگر برنامه ها برای بزرگداشت این روز برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان تصریح کرد: فضا سازی و دیوار نویسی در سطح روستاهای منطقه عشایری مشایخ با استفاده از بیانات حضرت آقا، برگزاری مسابقه دلنوشته دانش آموزان به مقام معظم رهبری و تقدیم هدیه به بهترین دلنوشته و ارسال آثار برتر به دفتر مقام معظم رهبری، شرکت فرماندهان واحدهای پیشگام دانش آموزی در دوره طرح ولایت به صورت مجازی، اجرای برنامه های قرآنی توسط گروه جهادی شهید خدادادی در مدرسه شبانه روزی قراب نیز از دیگر برنامه های اجرایی در این روز می باشد.

ایزدی از توزیع 8 سری لوازم خانگی با عنایت سردار فرماندهی محترم سپاه استان در بین محرومین عشایری خبر داد و گفت: همچنین با کمک نهادهای مردمی کمک هزینه خرید جهیزیه جهت 18 نفر از معسرین عشایر برای خرید لوازم ضروری نظیر یخچال، اجاق گاز، فرش و... نیز پرداخت می شود.

ارسال نظرات