خبرهای داغ:
جانشین کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان ‌غربی خبرداد

ساخت مستند «پروانه‌های بهشتی» با محوریت مادران شهداء

جانشین کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان ‌غربی گفت: مستند 17 قسمتی پروانه های بهشتی به کارگردانی یعقوب اکبریان در حال ساخت است که مرحله تیتراژ این فیلم به پایان رسیده است.
کد خبر: ۹۲۸۲۸۶۲
|
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، امیر عباس نجف‌زاده از تولید فیلم پروانه‌های بهشتی خبر داد و اظهار داشت: با همت کنگره 12 هزار شهید آذربایجان‌ غربی مستند 17 قسمتی پروانه های بهشتی به کارگردانی یعقوب اکبریان و به تصویربرداری علی همدرد در حال ساخت است که مرحله تیتراژ این فیلم به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: هدف از ساخت و تولید فیلم‌های دفاع مقدس یادآوری حماسه‌ها و جانفشانی‌های شهدا، رزمندگان و  مادران شهیدان این مرز و بوم است که باید این فداکاری‌ها به تصویر کشیده شود.

جانشین کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیشتر مادران شهید به فراموشی سپرده شده‌اند و کسی سراغ آنان را نمی‌گیرد، عنوان کرد: هم اکنون امنیت جامعه و کشورمان را مدیون شهدا و رزمندگان و خانواده شهدا هستیم و نباید فداکاری‌های آن‌ها که فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند به فراموشی سپرده شود.

نجف‌زاده در خصوص مستند مادران بهشتی یادآور شد: این مستند در 17 قسمت تولید خواهد شد که 17 مادر شهید از شهرستان‌های استان انتخاب شده است که محل و نوع زندگی این مادران شهید به تصویر کشیده می‌شود و انتخاب به نوعی خواهد بود که از میان شهدای شناخته شده و شاخص نیستند و بعد از اتمام قسمت 17 آخرین قسمت این مستند به همراه مادران شهید در مشهد الرضا که قسمت 18 است به اتمام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این مستند نیازمند کمک و همیاری ارگان‌های دولتی و مردمی هستیم اما متاسفانه تاکنون هیچ نهاد دولتی با ما همکاری نکرده است.

یعقوب اکبریان، نویسنده و کارگردان مستند پروانه‌های بهشتی نیز در این جلسه با بیان اینکه این مستند با هدف ادای دین به مادران شهید استان و عشق به مادران ساخته می‌شود، بیان کرد: از هر شهرستان یک مادر شهید برای بازگویی خاطرات و شرح زندگی در این مستند انتخاب شده است.

وی ادامه داد: پیش تولید این مستند در لوکیشن‌های مختلف، آغاز شده است و تیتراژ این مستند ساخته شده وچهار چوب اصلی این مستند بیان خاطرات مادران شهدا به زبان و گویش بومی و محلی خواهد بود.

اکبریان خاطرنشان کرد: برای ساخت این فیلم در حدود یک میلیارد تومان اعتبار لازم است و استارت ساخت قسمت اول زده شده و پیش بینی می‌شود ساخت این مستند ۱۷قسمتی، یک سال به طول انجامد.

انتهای پیام/2001

ارسال نظرات
آخرین اخبار