خبرهای داغ:
گلایه اهالی روستا از مسئولین:
رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: ما در چاه رزمندگان از کمبود آب شرب بسیار رنج می کشیم در صورتی که فاصله روستا از منبع آب 10کیلومتر است اما تا کنون اقدامی نشده است.
کد خبر: ۹۲۸۳۰۱۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، چاه رزمندگان در بخش مود شهرستان سربیشه در فاصله 65کیلومتری سربیشه و50 کیلومتری شهر مود مرکز بخش قرار دارد.

این روستا دارای 40 خانوار جمعیت است که حدود 20 خانوار آنها از رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس می باشند و در این منطقه زندگی می کنند.

شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی، کاشت گندم، جو، ارزن، ذرت و ... می باشد و با توجه به وجود چاه های کشاورزی در مجاورت روستا از نظر درآمدی وضعیت کشاورزی نسبت به مناطق دیگر بهتر است.

اهالی این روستا گلایه دارند که « آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم » یعنی آب فراوان در اطراف ما قرار دارد اما ما مشکل آب شرب داریم.

عرب یکی از یادگاران و رزمندگان دفاع مقدس، ساکن در چاه رزمندگان از گرانی کودهای شیمیایی و بالا رفتن هزینه نیروی انسانی و ماشین آلات کشاورزی با توجه به کاهش قیمت محصولات تولیدی کشاورزان گلایه مند بود و از مسئولین درخواست  رسیدگی به این مشکلات را داشت تا از مهاجرت جوانان به شهر و دست کشیدن جوانان از کار کشاورزی جلوگیری شود.

مراد پور یکی از اعضای شورای اسلامی و رزمندگان دوران دفاع مقدس است که مدت حضور خود در جبهه 28 ماه بیان کرد و گفت: یک تانکر 5هزار لیتری آبفار چند سالی در روستا مستقر نموده و هفته ای یک الی 2 تانکر آب از سربیشه با تانکر به این روستا می آید و در این تانکر تخلیه می شود که این گره گشا نمی باشد آب مانده درهوای گرم و با شرایط کرونا هیچ سودی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما رزمندگان در چاه رزمندگان از کمبود آب شرب بسیار رنج می کشیم در صورتی که فاصله روستا از منبع آب 10کیلومتر است اما تا کنون اقدامی نشده است.

مرادپور گفت : آب جهت کشاورزی فراوان اما مناسب شرب نیست.

 وی در ادامه به این مطلب اشاره کرد: ما رزمندگان در زمان جنگ در عرصه نبرد بودیم امروز در عرصه تلاش و خدمت بی منت و کمک به دولت و مردم در امر کشاورزی هستیم و اکنون خواسته ما از مسئولین حداقل تامین آب شرب ما است.

گفتنی است، گلایه ها و خواسته های یکایک رزمندگان؛ در حضور امام جمعه شهرستان سربیشه حجت الاسلام نجمی پور و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سربیشه در مراسم تجلیل از رزمندگان این روستا عنوان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها