خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سؤالات مطرح شده در خصوص زیارت اربعین، اظهار کرد: بر اساس دستور صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ارجاع اتخاذ تصمیم از سوی ستاد کشوری مقابله با کرونا، امسال هیچ گروه جهادی به عتبات اعزام نمی‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۳۰۵۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، كوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، در نشست ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاه در پاسخ به سؤال دبیر یکی از کانون‌های جهادی در رابطه با سفر زیارتی اربعین، اعلام کرد: بر اساس دستور صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ارجاع اتخاذ تصمیم از سوی ستاد کشوری مقابله با کرونا و اعلان رسمی ریاست جمهوری مبنی بر عدم برگزاری پیاده‌روی اربعین به روال سال‌های گذشته، امسال هیچ گروه جهادی به عتبات اعزام نمی‌شود.

وی ادامه داد: سوگ حضرت سیدالشهدا(ع) در دل ما زنده و پایدار می‌ماند و عدم برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) باعث نمی‌شود تا رسالت‌های خود را به عنوان مسلمان و شیعه آن امام بزرگوار فراموش کنیم. اینک باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی، علاوه بر حفظ شور حسینی و شعور اجتماعی، رسالت جهادی خود را نیز به جا آورده و با ارائه برنامه‌های ابتکاری، به اهداف خود دست یابیم.

عزیزی جمع‌آوری کمک‌های نقدی و کالاهای اساسی موردنیاز محرومان و توزیع آن در بین نیازمندان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، تهیه لوازم تحصیل و حضور در فضای آنلاین برای دانش‌آموزان و دانشجویان محروم از این امکانات و نیز جایگزینی فعالیت‌های جهادی را یکی از اینگونه ابتکارات بیان کرد.

وی بر ضرورت استمرار و تقویت فعالیت‌های جهادی دانشگاه تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور و با توجه به شیوع کرونا ویروس جدید، شاهد افت فعالیت‌های جهادی در بسیاری از نهادهای اجرایی و مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها هستیم که به دلیل پیشگیری از انتقال و انتشار بیشتر بیماری اتفاق افتاده است.

عزیزی افزود: حفظ جان و سلامتی نیروهای اجرائی و دست‌اندرکاران فعالیت‌های جهادی و همچنین افراد خدمت‌گیرنده از اولویت‌های اصلی این دانشگاه به شمار می‌رود و انجام این فعالیت‌ها که با نیت خیر صورت می‌پذیرد، نباید باعث ابتلا و شیوع بیماری و یا به خطر افتادن سلامت افراد شود. در واقع با توجه به شیوع کرونا و طولانی شدن مدت اپیدمی این ویروس منحوس باید بر به روزرسانی و تطبیق این فعالیت‌ها با شرایط کنونی جامعه تمرکز کنیم و با یافتن راهکارهای مطمئن و کاربردی، علاوه بر حفظ جان و سلامت عمومی، به ارائه فعالیت‌های جهادی نیز بپردازیم.

وی با تأکید بر لزوم تبیین و تدوین یک پروتکل کاربردی و قابل اجرا که به تصویب و تأیید مراجع بهداشتی و درمانی دانشگاه رسیده باشد، از دبیرخانه ستاد فعالیت‌های جهادی دانشگاه خواست تا در اسرع وقت، پروتکل اجرای برنامه‌های جهادی دانشگاه با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از بیماری را تهیه و تدوین کرده و برای تایید نهایی به ستاد استانی مقابله با کرونا ارجاع دهند.

عزیزی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا بخش‌هایی زیادی از جامعه دچار مشکلات معیشتی بیشتری شوند و متأسفانه قشر آسیب‌پذیر و محروم کشور، بیش از سایر اقشار در معرض فشارهای اقتصادی ناشی از این بیماری قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: به همین دلیل لازم است این فعالیت‌ها نه تنها متوقف نشود، بلکه تقویت شده و با قدرت و توان مضاعف ادامه یابد تا بتوانیم باری از دوش محرومان جامعه برداشته و در این روزهای سخت، اندکی از مشکلات آنان را کاهش دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها