حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در دهه آخر ماه صفر با دعوت از حجت الاسلام دادآفرین نشستی معرفتی با موضوع دین شناسی در انتهای خیابان شهد شعرباف واقع در محله محودآباد برگزار کرد.
کد خبر: ۹۲۸۳۱۶۸
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازیزد: حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در دهه آخر ماه صفر با دعوت از حجت الاسلام دادآفرین نشستی معرفتی با موضوع دین شناسی در انتهای خیابان شهد شعرباف واقع در محله محودآباد برگزار کرد.
دادآفرین گفت: حضرت ابوالفضل از شریعه بیرون آمد و دست راست او قطع شد. فرمود: به خدا قسم اگر دست چپ من هم قطع بشود دست از حمایت ازدین برنمیدارم. کسانی توانستند در رکاب امام حسین (ع) بمانند که متدین بودند دین را فهمیده بودند. دین دار واقعی کیست؟ زوایای دین چیست؟ ویژگی دین چیست؟
وی تصریح کرد: شناخت ساندویچی دین یعنی این که بدانی: اول این که دین اسلام مطابق با واقعیت است مطابق با فطریات انسان است. سال ۱۹۴۸ اساس نامه حقوق بشر نوشتند. مهم‌ترین سند این اساسنامه جمله مولی الموحدین علی (ع) به مالک اشتر است. جمله این است:‌ای مالک انسان‌ها و آدم‌هایی که در این عالم هستند نسبت به تو از دو حال خارج نیستند یا برادر دنیای تو هستند یا با تو برابرند. اگر انسان‌ها به فطرت خودشان برگردن میبینند که دینی مثل اسلام پیدا نمیکنند.
دادآفرین افزود: دوم این که این دین مطابق با عقل است. دین ما برای تمام شبهات جواب دارد. سوم این که دین اسلام دین کاملی است که درآن نقصی وجود ندارد. پیامبر اسلام برای یک برهه زمانی صحبت نمی کند بلکه برای همه‌ی دوران هاست. چهارم این که دینی است که در آن عسر و حرج وجود دارد. خود خدا در قرآن فرمود: ه که در دین حرجی نیست. یعنی هر چیزی که باعث حرج و سختی برای انسان بشه رو خدا برداشته.
وی در در تکمیل مباحث قبل ادامه داد: در این دین هیچ اجباری نیست. لااکراه فی الدین. حضضرت ابوالفضل (ع) اگر از امام حسین (ع) حمایت کرد به این خاطر بود که دین را خوب شناخته بود. حسین (ع) در دریای رحمت است، اما درب ورودی این درمای رحمت حضرت ابوالفضل (ع) است.
ارسال نظرات