استاندار ایلام در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی روستای ملک آباد شهرستان ملکشاهی گفت: اجرای طرح احیا و بازسازی قنوات بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را آبی می کند.
کد خبر: ۹۲۸۳۱۸۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، "قاسم سلیمانی دشتکی" در حاشیه آیین افتتاح همزمان ۲ هزار و ۷۴۸ طرح روستایی عمرانی استان ایلام اظهار داشت: اجرای طرح احیای قنوات قدیمی در ایلام از طراحی‌های ناب و الگویی در کشور است که به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طرح احیای قنوات قدیمی در بالادست روستای گلان در شهرستان مهران که با همکاری سپاه انجام می‌شود از پروژه های مهم و کم نظیر استان در سطح کشور است که بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش آبیاری نوین قرار می دهد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: دیگر طرح مهم احیای قنات در روستای امیرآباد مهران است که تکمیل این طرح نیز یک هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان را آبی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سپاه در اجرا و تکمیل این طرح ها نقشی انکارناپذیر دارد، تاکید کرد: در تمامی زمینه ها از جمله محرومیت زدایی و عمرانی همکاری بسیار مطلوبی بین دستگاه های اجرایی مرتبط و مجموعه سپاه و بسیج استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: این همراهی و همکاری در مواردی چون حوادث و بلایای طبیعی، طرح های محرومیت زدایی، اشتغالزایی، فعالیت‌های عمرانی، زیرساختی، اقتصادمقاومتی و کشاورزی به عنوان یک نمونه و الگوی بی بدیل در کشور مشهود است.

 پروژه آبرسانی به ۱۵۰ هکتار از مزارع و زمین‌های کشاورزی روستای ملگ‌آباد شهرستان ملکشاهی در ارتباط ویدیوکنفرانس با رییس‌جمهوری و با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام، سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان و جمعی از مسوولان استان در شهرستان ملکشاهی افتتاح شد.

ارسال نظرات