نماینده مردم دشتستان در مجلس با تاکید بر توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: حل مسئله معیشت، گرانی، بیکاری و افزایش اشتغال در اولویت قرار دارد و زمان مجلس و نمایندگان باید صرف حل این مسائل شود.
کد خبر: ۹۲۸۳۱۸۸
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

حل مشکلات گرانی، بیکاری و افزایش اشتغال در اولویت برنامه‌ها است

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، ابراهیم رضایی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران با تشریح اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف با بیان اینکه مجلس یازدهم در ریل کاری خود قرار گرفته و در حوزه قانون‌گذاری و نظارت برنامه‌ها را دنبال می‌کند اظهار داشت: در حوزه قانون گذاری طی یک ماه گذشته موضوعات مختلفی همراه با دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال و تلاش شده رفع مشکلات مردم و تأمین نیاز‌های آن‌ها در اولویت قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقابل دشمنی آمریکا ساکت نخواهیم بود گفت: بیشتر وقت کمیسیون امنیت ملی صرف بررسی پاسخ‌های لازم به خصومت‌های آمریکا شده است و قاطعانه پاسخ آمریکا داده می‌شود و مقابل دشمنی آن‌ها ساکت نخواهیم بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه تقنین، و طرح حمایت از صنایع پایین دستی نفت خاطرنشان کرد: رسیدن به تولید ۱۹۰ هزار سو برق هسته‌ای، اصلاح ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران، الحاق یک بند به تبصره بودجه ۹۹ برای تأمین تجهیزات آموزش مجازی دانش‌آموزان مناطق محروم در یک ماه گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

رضایی، تبدیل وضعیت نیرو‌های پیمانکاری وزارت نیرو بر اساس عدالت و شفافیت، اقدام متقابل علیه آمریکا و طرح تأمین کالای اساسی را از دیگر برنامه‌های دنبال شده دانست و با اشاره به سوال از وزیر آموزش و پرورش در مورد دلیل تأخیر در پرداختی بیمه تکمیلی فرهنگیان و علت عدم همکاری بخش درمان بیمه آتیه‌سازان حافظ بیان کرد: بیمه فرهنگیان نیز از دیگر مواردی بود که از وزیر آموزش و پرورش مورد سوال قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال از وزیر نفت و اقتصاد افزود: از وزیر نفت در مورد قرارداد ترکمنستان و از وزیر اقتصاد در مورد علت عدم اجرای قانون مالیات بودجه ۹۹ در قالب سوال مطرح شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تذکر به رئیس جمهور و وزیر صمت در مورد قیمت پایین خرمای دشتستان را ازدیگر موارد دانست و تصریح کرد:تذکر به وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت در مورد گرانی کود شیمیایی و استنکاف دستگاه‌های زیرمجموعه از اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مورد توجه قرار گرفت.

رضایی با اشاره به تذکر به وزیر آموزش و پرورش در مورد تعطیلی رصدخانه بوشهر گفت: به وزیر نفت درباره ضرورت تأمین کنتور گاز در آستانه فصل سرما و به وزیر کشور در مورد عدم صدور کارت ملی تذکر داده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان بورس نیز دنبال و پیگیری شده است گفت: در حوزه دشتستان و استان بوشهر نیز نیاز‌ها و مشکلات مردم به صورت ویژه دنبال و پیگیری شد و این مسائل به صورت مستمر در سطح ملی و استانی دنبال شد.

رضایی با تشریح طرح تأمین کالای اساسی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح تأمین کالای اساسی امیدواریم با تصویب نهایی مجلس و تأیید شورای نگهبان به زودی اجرایی شود که در قالب آن، ماهانه سهمیه هر خانوار به آن‌ها تعلق می‌گیرد که سهمیه اقشار کم‌درآمد ۲ برابر دیگران است و خانواده‌های مرفه هم سهمیه‌ای ندارند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تأمین امنیت غذایی خانوار‌ها را از مهمترین اهداف اجرای طرح تأمین کالای اساسی دانست و افزود: افزایش روزافزون قیمت‌ها سبب فشار به مردم شده است که اجرای این طرح‌ها تا حدودی مشکلات مردم را حل می‌کند.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار و جلوگیری از گرانی اقلام وظیفه و مسئولیت دولت است تصریح کرد: در این راستا مجلس شورای اسلامی به صورت شبانه‌روزی برای رفع مشکلات مردم و تأمین نیاز‌های آن‌ها تلاش می‌کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خوش‌بینی برای بهبود وضعیت بازار خرما و قیمت آن، تصریح کرد: قیمت همه اقلام و کالا‌ها افزایش یافته، ولی قیمت خرما نسبت به سال قبل کاهش یافته که انتظار و توقع کشاورزان افزایش قیمت است و امیدواریم در روز‌های آینده شاهد بهبود قیمت خرما باشیم.

وی به نشست میز صادرات خرما در وزارت امور خارجه پرداخت و بیان کرد: در این میز تلاش شد تا از همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در صادرات خرما و کمک به صادرکنندگان استفاده شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست با وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مسائلی همچون ضرورت نوسازی مدارس شهرستان دشتستان، جبران کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مدارس برازجان، شبانکاره، سعدآباد و آب‌پخش، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در دشتستان، تأمین تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند و دیگر مسائل و نیاز‌های شهرستان با وزیر آموزش و پرورش مطرح و پیگیری شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تأمین مالی و تسریع در تکمیل سد دالکی، تکمیل آب‌شیرین‌کن‌های آب‌پخش، برازجان، وحدتیه و سعدآباد را از موارد مطرح شده با وزیر نیرو دانست و بیان کرد: تأمین مخازن ذخیره آب در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان، تکمیل طرح تحول نخیلات و لایروبی زهکشی‌ها، رفع مشکلات برق از جمله رفع افت ولتاژ و تقویت پست‌های برق در نقاط مختلف شهرستان، نوسازی شبکه آبرسانی و سد دهرود از مسائل مهمی بود که در نشست با وزیر نیرو دنبال شد.

رضایی با بیان اینکه وقت مجلس باید برای کنترل قیمت دلار، سکه و حل مشکلات معیشت مردم باشد گفت: حل مسئله معیشت، گرانی، بیکاری و افزایش اشتغال در اولویت قرار دارد و زمان مجلس و نمایندگان باید صرف این مسائل شود.

وی با تاکید بر مقابله با فساد در همه رده و رتبه تصریح کرد: تعارفی در دفاع از حقوق مردم نمی‌شود و با مدیران ناکارآمد و فاسد و آلوده باید مقابله شود.

پایان خبر/
ارسال نظرات