خبرهای داغ:
‍ استاندار قزوین

روستاهای استان باید به یک کانون اقتصادی، کارآفرینی تبدیل شوند

جمالی پور گفت: باید همه ظرفیت‌ها از قبیل پرداخت وام، برگزاری دوره‌های آموزشی و غیره را تجمیع کرد تا روستاهای استان به یک کانون اقتصادی، کارآفرینی و اثرگذار در اقتصاد ملی و منطقه‌ای تبدیل شوند.
کد خبر: ۹۲۸۳۳۳۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت الله جمالی پور در حاشیه افتتاح یک مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانوار در روستای نجم آباد از توابع شهرستان قزوین با تبریک روز روستا و عشایر، بیان داشت: روستا همیشه به عنوان محور توسعه، اثر زیادی بر اقتصاد ملی داشته و نقش خود را به خوبی در حوزه توسعه کشور ایفا نموده است.

وی گفت: هرچقدر روستا کارآفرین باشد و زنان روستایی نقش مهمی را در تولید ایفا کنند و ظرفیت‌های تولیدی روستا فعال شود به امنیت ملی و اقتصاد کشور کمک می‌کند و مسایل و مشکلات کشور را کاهش خواهد داد.

استاندار قزوین اضافه کرد:متاسفانه غفلت از ظرفیت روستاها در گذشته‌ موجب شد حاشیه شهرها شلوغ شود و مردم از روستاها به حواشی شهرها مهاجرت کنند و هم خود آنها دچار آسیب شوند و هم برای شهرها آسیب تولید گردد.

جمالی پور گفت:این در حالی است که این روستاها می‌توانستند به عنوان مهمترین رکن اقتصادی، نقش بسیار ارزشمندی را در توسعه ایفا کنند و هم خود به سرمایه‌های خوبی برسند و هم در توسعه اقتصاد ملی کمک کار باشند.

وی افزود: امروز سیاست نظام، دولت و مقام معظم رهبری بر این است که همه باید به روستاییان کمک کنند تا ظرفیت‌های روستایی فعال شود و زنان و مردان روستا به یک کارآفرین تبدیل شوند.

استاندار قزوین با بیان اینکه روستاها همواره در تاریخ، اثرگذاری بسیار مثبتی در اقتصاد کشور داشته اند، افزود: همین امروز هم بخش زیادی از نیاز کشور در حوزه غلات، صیفی‌جات و میوه‌ها توسط روستاییان تولید می‌شود و ما باید این ظرفیت‌ها را به یک ظرفیت بزرگتر برای بازآفرینی اقتصاد روستاها تبدیل کنیم.

جمالی پور با اشاره به افتتاح مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانوار در روستای نجم آباد، گفت: راه اندازی این مرکز نشان می‌دهد که زنان و مردان روستایی ظرفیت زیادی دارند و با شناسایی و آموزش آنها می‌توان فرصت‌های اشتغال زیادی را خلق کرد.

استاندار گفت: با راه اندازی چنین مراکزی حتما روستاییان در روستاها خواهند ماند و مهاجرت معکوس شکل خواهد گرفت و یک روستای سرزنده، کارآفرین و اقتصاد محور در استان و کشور ما رقم خواهد خورد.

وی اضافه کرد: برنامه ما این است که این مسایل را با اولویت پیگیری کنیم و یک کمیته‌ای تشکیل داده ایم که وظیفه دارد هماهنگی لازم را انجام داده و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این حوزه را شناسایی و به کارگیری کند.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار