خبرهای داغ:
مدیر کارگروه زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت سپاه استان قزوین:

بهره مندی۵۰ هکتار از مزارع روستای یمقان دهستان چوقور طارم سفلی از آب ذخیره شده

مهاجری گفت: ۵۰ هکتار از مزارع و باغات روستای یمقان دهستان چوقور طارم سفلی در فصول کم آب، از آب ذخیره شده بهره مند می شوند
کد خبر: ۹۲۸۳۴۸۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

مجتبی مهاجری مدیر کارگروه زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج قروین بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۹ با همت قرارگاه، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین،شورا اسلامی، اهالی و هسته های جهادی روستا شروع به کار نمود و پس از طی پنج ماه، اکنون به بهره برداری رسید.

مهاجری در ادامه گفت: با احداث این آب بند سنگ ملاتی بیست میلیون لیتری، از هدر رفت آب های فصلی جلوگیری و با ذخیره آب، برای فصول کم آب کشاورزی، مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر مزایای احداث این طرح جلوگیری از خطرات ناشی از سیل آب های فصلی و همچنین تامین آب سفره های زیرزمینی و احیای چشمه های پایین دست می توان نام برد.

مدیر کارگروه زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ادامه خاطر نشان کرد: قرارگاه سعی در ترویج مدل نوین مشارکت سه جانبه با حضور نیروهای جهادی قرارگاه، دستگاه اجرایی و مردم روستا می باشد که تاکنون با استفاده از این روش، درروستاهای محروم اقدامات قابل چشمگیری را به ثمر رسانده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: برنامه قرارگاه پیشرفت و آبادانی، ساخت ۴ آب بند در روستاهای محروم می باشد که در سه روستای دیگر تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

روستای یمقان از دهستان چوقور طارم سفلی دارای ۶۰ خانوار می باشد و با احداث این آب بند ۵۰ هکتار از محصولات باغات و کشاورزی روستا به زیر کشت می رود و زمینه اشتغال و مهاجرت معکوس جوانان از شهر به روستا را نیز فراهم می آورد.

 

1010/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار