آیت الله شاهچراغی گفت: دلدادگان‌کربلا که از سفر به کربلای معلی جا مانده اند می توانند درد خود را با کمک به مستضعفان و مواسات ‌ همدلی التیام دهند
کد خبر: ۹۲۸۳۶۶۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان از روند برگزاری و اجرای سوگواره مرهم در سمنان بازدید کردـ
وی با اشاره بر اینکه ملت ایران دوستدار امام حسین ع. هستند گفت: ملت ایران همه ساله با جان و دل و با پای پیاده راهی کربلا می‌شدند، اما امسال با وجود ویروس منحوس کرونا همه ما از این سفر معنوی جا ماندیم، اما می‌توان این دوری را جبران کرد و با دل هایمان راهی بین الحرمین شویم.
وی افزود: برگزاری مراسم سوگواره مرهم کار خوب و البته پرزحمتی است که بسیجیان و پاسداران شهرستان سمنان تا این مرحله از کار کم نگذاشتند.
وی ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد سفر اربعین می‌تواند تغییر در یک‌یک آدم‌ها باشد برای رسیدن به ارزش‌های والای اسلامی، انسانی و اخلاقی. طبق تأکید رهبر معظم انقلاب بر خواندن زیارت اربعین که جزو نشانه‌های مومن به حساب می‌آید، فکر می‌کنم بشود با خواندن این زیارت، قدری درد نرفتن به پیاده‌روی را التیام بخشید. ضمن اینکه آن‌هایی که امسال نیت سفر داشتند و امکانش فراهم نشد، بیایند به اندازه همان ایامی که در پیاده‌روی می‌گذراندند، وقتشان را به مسئله مواسات، همدلی و دستگیری از مستضعفان و محرومان جامعه اختصاص بدهند و نیت کنند که به‌جای پیاده‌روی، این کار را انجام می‌دهند.
گفتنی است مراسم سوگواره گرهم از ۱۵ تا ۲۰مهرماه در مسکن مهر سمنان برگزار میشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها