خبرهای داغ:
سرلشگر رضایی:

کسی بخواهد به خاک ایران تجاوز کند سیلی محکم می‌خورد/ ولایت منشأ اقتدار و بالندگی ایران اسلامی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز ایران روی پای خود ایستاده است، گفت: ایران تمام قد روی پای خود ایستاده و در عالم کسی بخواهد به خاک ایران تجاوز کند سیلی محکم می‌خورد ولو آمریکا باشد.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۶۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳

کسی بخواهد تجاوز کند سیلی محکم می‌خورد/ ولایت منشأ اقتدار و بالندگی ایران اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرلشکرمحسن رضایی در پنجمین سالگرد شهادت شهید مجاهد «حاج حسین همدانی» و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان همدان که با حضور مسئولین و مردم شهیدپرور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: تقارن شهادت یکی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) با شب اربعین مصادف شده است، آن هم در شهر همدان دارالمجاهدین و شهر علمای بزرگ، شهر رزمندگان و شهدای بزرگواری که در تاریخ ایران اسلامی نامشان به نیکی یاد شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان به قدمت تاریخ ثبت شده است و هیچ جایی نیست که نام همدان نباشد، افزود: بزرگانی همچون آیت اله نور همدانی، آیت اله موسوی همدانی، آیت اله آخوند ملا علی، آیت‌اله بهاری، آیت اله نجفی و بسیاری از علمای دین و عرفان و پشتوانه‌های تشیع علوی در این سرزمین مقدس حضور داشتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارنامه‌های شهدای این استان هم شهید حسین همدانی، شهید میرزا محمد سلگی، شهید حاجی بابایی، شهید حسن صوفی و... بسیار خوب است.

وی ادامه داد: این کاروان عظیم شهدا و این افتخارات استان نشان دهنده پدیده جدیدی در زندگی ملت ایران است، این پدیده که شهادت‌طلبی، ایمان، صداقت و جانبازی در آن هست.

رضایی با بیان اینکه علت این پدیده در ایران چیست؟ افزود: آیا اگر چنین وضعیتی 200 سال پیش بود، باکو، ارمنستان، بحرین، سمرقند، بخارا و هرات از ایران جدا می‌شد؟ اگر این پدیده‌ای که به وجود آمده در 100 سال گذشته بود آیا به آن ضعف‌ها و غارت‌ها کشیده می‌شدیم؟

وی ابراز داشت: این رویداد چیزی جز ولایت نیست؛ اتفاقی در ایران به وجود آمده که آن پیدایش ولایت است که جامعه ما را حیات داده و زنده کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: زمانی که«حسین همدانی» را شناختم در عملیات فتح المبین بود که به عنوان دومین عملیات موفق ایران بود، ایران هرچه حمله می‌کرد عراق کاری نمی‌توانست انجام دهد و سال دوم جنگ تحولاتی در ایران به وجود آمد.

وی با اشاره به تشکیل تیپ ۲۷ محمد رسول الله(ص) در دوکوهه دزفول در کنار فتح المبین ابراز داشت: در عملیات بیت المقدس که آزادی خرمشهر بود به «حاج حسین» گفتم شما این تیپ انصارالحسین در همدان را تشکیل دهید.

رضایی اضافه کرد: بعد از آن «حاج حسین» را به استان گیلان اعزام کردیم که لشکر قدس گیلان را تشکیل داد و موفق شد؛ سپس در کرمانشاه و بعد از دفاع مقدس در تهران لشکر محمد رسول الله(ص) را اداره می‌کند.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» شاید تنها فرماندهی باشد که در چهار استان چهار لشکر اداره کرده است، گفت: شهید «همدانی» بعد از دفاع مقدس نیز آرامش نداشت و همچون «قاسم سلیمانی» بی‌تابی می‌کرد که به یاران شهیدش بپیوندد و جزء مدافعان حرم شد و فرمانده لشکر در سوریه را برعهده داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای اولین بار ایران روی پای خود ایستاد و امروز هم ایستاده است، ایران تمام قد روی پای خود ایستاده و در عالم کسی بخواهد به خاک ایران تجاوز کند سیلی محکم می‌خورد ولو آمریکا باشد.

وی  با بیان اینکه این اتفاق چیزی جز ولایت نیست که منشأ اقتدار و رشد جوانان ما و بالندگی ایران اسلامی و افتخارات بزرگی شده است، تصریح کرد: امروز این معجزه الهی را باید بیش از گذشته توجه کرد.

رضایی با بیان اینکه یک بار دیگر باید ولایت را بازخوانی کنیم، چراکه این عامل باعث حیات ما شده است، عنوان کرد: بهترین تعبیر علمای بزرگ در رابطه با ولایت، تفسیر رهبر معظم انقلاب از مفهوم ولایت است که باید بدانیم و آن نکته این است که معنای اصلی ولایت پیوستگی، درهم پیچیدگی و درهم تنیدگی است، چیزی که مفهوم وحدت و دست به دست هم دادن، باهم بودن، اتحاد در هدف و راه و وحدت در همه شئون سیاسی و اجتماعی را برای انسان تداعی می‌کند چراکه پیوند ولایت یک پدیده سیاسی – اجتماعی و تعیین‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه چرا ما این پدیده وحدت را امروز نمی‌بینیم؟ بیان کرد: دلیلش این است که تفسیرهای مختلف وجود دارد و  به تعداد آن گروه‌های مختلف و انسان‌های مختلف به وجود می‌آید بنابراین اتحاد به وجود نمی‌آید.

* تفسیر ولایت را باید در وصیتنامه «قاسم سلیمانی» و «حاج حسین همدانی» دید

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این تفسیر ولایت را باید در وصیتنامه «قاسم سلیمانی» و «حاج حسین همدانی» دید، افزود: ما در جبهه به دنبال تکلیف بودیم و نتیجه دست خدا بود؛ برادری یک شعبه‌ای از ولایت است، اگر وحدت بود هیچ مشکلی به وجود نمی‌آمد و هیچ دلیلی ندارد که تورم و گرانی به وجود بیاید.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: کرونا برای سومین بار است که اوج می‌گیرد و اگر همه با هم دست به دست هم بدهیم نباید موج دوم و سوم کرونا به وجود آید، باید همانطور که در دور اول همه پای کار آمدند باز هم همه پای کار باشند.

رضایی با اشاره به ولایتمداری رزمندگان و شهدا اظهار داشت: این سرمایه بسیار عظیمی است که شهدای ما نشان دادند و به همین خاطر است که سرپا ایستاده‌ایم و متکی به ولایت هستیم و این از ثمرات مکتب ولایت است که به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه اگر تفسیر نکنیم و مثل فرماندهان شهید باهم باشیم و وحدت داشته باشیم هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید، خاطرنشان کرد: شهید همدانی میوه یک اندیشه بود و فردی بود که از وقتی خود را شناخت در همین مسیر قرار گرفت و به سعادت رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم خداوند توفیق دهد راه شهدای اسلام را ادامه دهیم و بتوانیم ایران اسلامی را آماده ظهور حضرت ولی عصر(عج) کنیم.

در پایان مراسم آیت الله حبیب اله شعبانی امام جمعه همدان نیز بر رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی تاکید و اعلام کرد: احتمال این وجود دارد که نماز جمعه در این روزهای کرونایی تعطیل شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات