اربعین ترسیم الگوی نظام جهانی

مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی شهر اهرم گفت: اربعین تجدید خاطره مصائب جانسوز عاشورا و ترسیم الگوی نظام جهانی، حاکمیت خدا و نصرت اهل بیت علیهم السلام می‌باشد.
کد خبر: ۹۲۸۳۹۰۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، مراسم قرائت زیارت اربعین و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در جوار شهدای شهر اهرم برگزار شد.

حجت الاسلام پهلوزاده امام جمعه شهر اهرم در این مراسم گفت: گرچه امسال حضور در پیاده روی اربعین به دلیل شیوع ویروس کرونا و با صلاحدید ستاد کرونا کشور میسر نشد، ولی شیعیان جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ضمن تبعیت از تصمیم این ستاد به قرائت زیارت اربعین و اعمال خاص این روز می‌پردازند.

امام جمعه شهر اهرم افزود: حتی اگر از راه دور در این روز این زیارت  انجام شود، خداوند در این روز فرشتگانی در عالم دارد که معلق اند و صبح سحر روز اربعین می‌آیند و تا غروبش در زمینند.

سلیمه بابایی نیا مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی گفت: اربعین، نهضت پر ثمر حسینی و پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست و واقعه کربلا، حادثه‌ای جاودانه و ماندگار است.
 
وی ادامه داد: اربعین تجدید خاطره مصائب جانسوز عاشورا و ترسیم الگوی نظام جهانی، حاکمیت خدا و نصرت اهل بیت علیهم السلام می‌باشد.

بابایی در خصوص برگزاری اربعین امسال اظهار داشت: هر ساله خیل زائران و عاشقان در اربعین راهی کوی محبت می‌شدند و زیارت اربعین را در کربلای معلی زمزمه می‌کردند که امسال به دلیل شرایط حاکم بر جامعه این امکان صورت نگرفت.

مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی تصریح کرد: گرچه امسال امکان حضور زائران ایرانی در کربلا وجود نداشت و به خصوص مردم ولایی شهر اهرم در پیاده روی اربعین محروم بودند، اما دل‌ها حکایتی دیگر دارد.

گفتنی است در ین مراسم عزاداران به استقبال پرچم حرم حضرت ابالفضل العباس علیه السلام آمده و نذوراتی اهدا نمودند.
 


پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار