نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم پروتکل های بهداشتی کرونا را برای حفظ جان خود و دیگران جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۲۸۴۱۵۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار" در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: زدن ماسک، ضدعفونی دست ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تجمع و عدم شرکت در مراسمات مختلف به ویژه عزا و عروسی در قطع زنجیره کرونا اثرگذار است.
وی افزود: کرونا بیش از شهدای هشت سال دفاع مقدس تاکنون جان هم وطنان ما را گرفته است و باید برای از بین رفتن آن همه پروتکل ها را به صورت جدی رعایت کنیم.
وی با قدردانی از تلاش پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران کرونایی گفت: باید همه دست به دست هم دهیم با رعایت مسایل بهداشتی این بیماری را ریشه کن کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اربعین گفت: اربعین روز گذشته بسیار غمناک بود و غم محرومیت از زیارت امام حسین(ع) و محروم شدن مردم ما از مهمان نوازی زوار و نبود موکب هایی که سال قبل فعال بودند، همگی بر غم این روز افزوده شد.
وی یادآور شد: مردم با دلی شکسته و چشمانی اشکبار زیارت اربعین را در منزل خواندند و از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم برگزاری پیاده روی اربعین اطاعت کردند.
خطیب جمعه ایلام با اشاره به شهادت سردار دارابی در جبهه غرب کشور گفت: این شهید از خانواده ایثارگر با چهار برادر جانباز است.
حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: خط سرخ شهادت با شهادت این عزیزان مرزدار همچنان ادامه دارد.
وی در ادامه به فعالیت بنیاد علوی و بنیاد برکت در استان اشاره کرد و گفت: در این شرایط بنیاد علوی در کنار مردم قرار گرفته و شهرستان های ملکشاهی و هلیلان تحت پوشش قرار داده است تا از این مناطق محرومیت زدایی کند.
وی اضافه کرد: این بنیادها همگام با کار اقتصادی و فقر زدایی برای ایمان و دین مردم تلاش می کنند و همگام با کار اقتصادی به دین هم توجه دارند.
امام جمعه ایلام گفت: هفته آینده روز پیوند اولیا و مربیان است و فرزندان ما نیازمند تربیت جسم و روح هستند.
وی تاکید کرد: لازم است همچنان که به غذا، لباس و تربیت مادی بچه ها توجه می شود به تربیت معنوی و تربیت جسم و روح بچه ها توجه کنیم.
وی
امام جمعه ایلام گفت: در اختلاف بین زن و شوهرها فرزندان قربانی می شوند نباید به خاطر خوشگذرانی خود فرزندان و آینده وی را نابود کنیم.
حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: تربیت فرزند چون نسل آینده هستند با توجه به افزایش شبکه های اجتماعی بیشتر مد نظر والدین باشد.
خطیب جمعه ایلام گفت: معلمی شغل انبیا و کارش تربیت انسان است و در بهترین زمان فرد در اختیار معلم قرار می گیرد که باید در پرورش روح و روان وی تلاش کند.
وی افزود: شبکه شاد خوب است و مشکلاتی هم دارد زیرا تعدادی دانش آموز هم اکنون از شبکه شاد محروم اند.
وی یادآور شد: برخی دانش آموزان است یا گوشی هوشمند ندارند و یا دسترسی به اینترنت ندارند که نیاز است برای تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی مسئولان پای کار بیایند.
وی از والدین خواست: نسبت به استفاده کودکان در این شرایط از گوشی هوشمند بیشتر دقت کنند.
خطیب جمعه ایلام گفت: همانگونه که گوشی هوشمند برای پیشرفت درسی خوب است اما بدون توجه، این گوشی آنان را به گرداب هلاکت می برد.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم شبکه ارتباطی مستقل داشته باشیم تا نسل جوان توسط شبکه های اجتماعی معاند گرفتار نشوند.

ارسال نظرات