معلم نمونه و حافظ قرآن درگفتگو با بسیج:

گام برداشتن در مسیر قرآن توفیق برای هر مسلمانی است

معلم نمونه و حافظ قرآن بسیجی، گفت: از توفیقات هر مسلمان، گام برداشتن در مسیر حفظ قرآن کریم و تلاش در اجرای تعلیمات آن است.
کد خبر: ۹۲۸۴۲۴۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ خواهر بسیجی زهرا شهریاری، معلم نمونه و حافظ قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار ما ضمن معرفی خود، گفت: "زهرا شهریاری" هستم دبیر پرورشی مدارس ناحیه 1 شهرکرد و حفظ قرآن را از دوران دبیرستان به شکل کاملا روتین و ساده ابتدا از سوره بقره با حفظ چندین آیه از صفحه اول و دوم شروع نمودم، به نحوی که معلم قرآن سال سوم دبیرستان بخاطر این موضوع من را خیلی تحسین نمود و همیشه در ابتدای شروع کلاس از من میخواست آیاتی را که از حفظ داشتم برای کلاس قرائت کنم .

این معلم نمونه و حافظ قرآن ادامه داد:  من به همان شکل ساده چند آیه چند آیه جلو میرفتم که البته با توجه به اینکه کنکور را در راه داشتم و سنگینی دروس پایانی تحصیل و نبود امکانات زمان زیادی را به این موضوع نتونستم اختصاص بدهم.

شهریاری اضافه کرد: هر چند همگی برخاسته از توفیقات و یاری الهی بود که در این راه طی مسیر کنم و زمان زیادی برد بدون مربی، بدون کلاس حفظ، حتی موسسه ای در استان به نام قرآن نبود، یادم هست من حتی نوار سه بار تکرار را در اداره ارشاد استان نتوانستم پیدا کنم و سال بعد از دیپلم با موقعی که سه جزء اول را از حفظ بودم با پیگیری تعدادی نوار حفظ استاد پرهیزگار از انتشارات ندای اسلام در اصفهان پیدا و خریداری کردم.

وی در بیان انگیزه اصلی خود از حفظ قرآن اظهار کرد: انگیزه یا انگیزه ها از حفظ قرآن با توجه به نبود امکانات و فقدان کلاس و مربی و تنها تشویق اولیا٬ می توان گفت عشق و علاقه به فراگیری کلام الهی و در سینه داشتن آیات وحی به قصد تقرب و تبرک بوده و هست.

این معلم نمونه در ادامه به فعالیت های قرآنی خود در حال حاضر اشاره کرد و گفت: بنده هم اکنون نیز به عنوان دبیر پرورشی و با توجه به فعالیتهای مختلف پرورشی که شامل زمینه های غیر از مسابقات قرآن و عترت و نهضت ملی حفظ جزء سی هست و نظر به حجم کارها ٬بیشترین و بهترین علاقه ام به کار در این زمینه و تشویق و ترغیب دانش آموزان به این سمت و سو است، چرا که دانش آموزان با توجه به صغر سنشان و پاکی قلوبشان بهتر می توانند توفیقات الهی را در این مسیر شاهد باشند. برای همین هم هست که وقتی دانش آموزی قرآنی می بینم حس و حال بسیار زیباتری از مصاحبت با آن بزرگوار دارم.

وی در توصیف زیباترین آیه و پیامدهای آن گفت: به نظر حقیر، آیه شریفه ی ۱۸۶بقره  "و اذا سئلک عبادی عنی فانی قریب اجیب دعوه الداع اذا دعان" بسیار زیباست. خداوند رحمان می فرماید: "هر گاه بنده ای از من حاجتی  بخواهد یا سوال کند من به او نزدیکم و اجابت میکنم او را هر گاه بخواند  مرا". بسیار آیه ای زیبا در کنار آیات زیبای دیگر است و درخشش در ذهن بنده به دلیل محتوای پر مغز و زیبا و آرامش بخشش هست؛ چرا که وقتی انسان در تاریکی ها و تنهایی های  دنیا و مافیها قرار می گیرد تنها جمله ای که می تواند او را آرام کند این هست که خدایی هست که تو را می بیند و صدای تو را می شنود و تنهایت نمی گذارد و اجابت و کمکت می کند و امروز نیز با توجه به بلای فراگیری ویروس و بیماری و مرگ، بشریت با تمسک جستن به این آیه ی نورانی می تواند از خداوند متعال در رفع بلایا کمک بگیرد، ان شاءا... تعالی.

شهریاری ضمن دعوت دانش آموزان به انس بیشتر با کلام وحی، در  زمینه عناوین و افتخاراتش، اظهار کرد: بنده با توجه به حفظ آیات مصحف شریف در کنار آن به حفظ ادعیه ی طلایی صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان نیز و یکسری کارهای تحقیقاتی و نوشتاری می پرداختم و خوشوقت و خوشبختم که در کنار قرآن کریم می توانم تعدادی از آنها را  در سینه ام نگهداری و بر زبانم جاری کنم و به همین دلیل در مسابقاتی که شرکت می کردم که بیشتر در سطح دانشگاهی(کشوری) و بلند پایه بسیج(کشوری) بودند، چه در زمینه ی حفظ قرآن و چه در زمینه صحیفه سجادیه و مفاتیح و کلمات قصار نهج البلاغه و نوشتار مقالات تخصصی توانستم حائز رتبه های اول  استانی و راه یافته به کشوری بشوم، هر چند برایم کسب توفیقات الهی و طی در این مسیر در دوران نوجوانی و جوانی بیشتر بوده تا کسب عناوین عالیه.

وی در سخن پایانی گفت: از توفیقات هر انسان مسلمان، گام برداشتن در مسیر حفظ قرآن کریم و تلاش در اجرای تعلیمات آن است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار