اجرای سیاست های اجتماعی در راستای سیاست های اقتصادی؛

رونق گیری خدمت بی منت اجتماعی از سوی بانک ایران زمین

در جوامع، عده ای از آحاد آن هم هستند که علاوه بر انجام مسئولیت های خود و وظیفه شناسی نسبت به آنها، مسئولیت های دیگری را نیز برای خود تعریف کرده و علاوه بر وظایف اصلی، به انجام آن نیز اهتمام می ورزند.
کد خبر: ۹۲۸۴۲۷۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مسئولیت پذیری در جوامع یکی از عمده ترین چالش های جامعه بشری است. اساسا نقطه حرکت یا پیشرفت و در مقابل افول و عقب گرد جامعه را می توان در همین مولفه مهم جستجو کرد. جامعه ای که آحاد آن از افرادی مسئولیت پذیر برخوردار باشد،‌ مدیرانی جزئی نگر و کوته نگاه نخواهد داشت. این جامعه برای خود برنامه ای در نظر میگیرد و با آحاد آن جامعه به اهداف خود در مدت کوتاهی نیز دست می یابد. بالعکس اما جامعه ای که از بی مسئولیتی و بهانه جویی رنج برد، هر کدام از افراد، به جای انجام وظیفه، و هدف گیری خود، دیگری را به کوتاهی در عملکرد متهم ساخته و همه کارها از حرکت خواهد ایستاد.

به یقین اما علاوه بر آنکه هر کدام از جوامع، از افراد حقیقی برخوردارند، افراد حقوقی نیز در همان بسته مورد تعریف جامعه قرار داشته و همان تعاریف پیش گفته در مورد حقوقی ها نیز حکمفرما خواهد بود.

اما در جوامع، عده ای از آحاد آن هم هستند که علاوه بر انجام مسئولیت های خود و وظیفه شناسی نسبت به آنها، مسئولیت های دیگری را نیز برای خود تعریف کرده و علاوه بر وظایف اصلی، به انجام آن نیز اهتمام می ورزند. از جمله این افراد، نهادهای حقوقی اند که علاوه بر مسئولیت های بزرگ ، مسئولیت اجتماعی بزرگی نیز برای خود تعریف کرده و در همان راستا اقدام می کنند.

 بانک ایران زمین از جمله نهادهای بزرگ اقتصادی است که علاوه بر تحرک در اقتصاد و تولید، در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز تحرک قابل ملاحظه ای از خود نشان داده است. این مسئولیت پذیری ها اما همواره بدون منت و محاسبه ما به ازای اقتصادی آن ارزیابی و عمل شده و از همین رو نیز قابل تحسین تر به شمار می رود.

در همین زمینه معاون عملیات بانکی بانک ایران زمین، پیش از حضور در مراسم جشن “ایران مهر” که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از خیرین، حامیان ایتام و مسئولین کمیته امداد برگزار شد، اظهار داشت: بانک ایران زمین در راستای تلاش های مسئولانه خود در قبال جامعه و همسو با اهداف عالی کشور همواره تلاش داشته تا نقش خود را به عنوان یکی از بنگاه های اقتصادی ایران در قبال جامعه به انجام برساند و این مهم جزو اولویتهای اول این بانک است.

هادی قدیمی در تشریح اجرای مسئولیت های اجتماعی این بانک گفت: در سالهای اخیر حمایت از سازمانهای مردم نهادی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین حفظ منابع آب، جنگل ها، کاهش مصرف انرژی، همکاری با سازمان محیط زیست و سازمان جنگلها، مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب دیده از سیل و زلزله و راه اندازی پویش های اجتماعی به صورت جدی و در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی بخشی از اقداماتی است که توسط بانک ایران زمین در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص حمایت بانک ایران زمین از کمیته امداد گفت: درحال حاضر بانک ایران زمین تعداد 1000 نفر از کودکان این نهاد را در سراسر کشور مورد حمایت قرار داده و همچنین همکاران بانک نیز به صورت فردی در این امر خیر مشارکت کرده اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار