خبرهای داغ:

مراسم عزاداری اربعین با همت سپاه سلماس برگزار شد

مراسم عزاداری اربعین با حضور رزمندگان گردان عملیاتی ۳۱۹ حصرت ولیعصر (عج) سپاه سلماس برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۴۲۹۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان مراسم قرائت زیارت اربعین و عزاداری توسط رزمندگان گردان ۳۱۹ عملیاتی حضرت ولیعصر (عج) سپاه سلماس در فضای باز ستاد گردان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسین مرزی ضمن بیان اعمال و فضیلت زیارت اربعین به ثواب های زیارت اشاره کرد و گفت: زیارت امام حسین (علیه السلام) در هر زمانی مستحب است و ثواب دارد، اما ثواب زیارت اربعین امام حسین(علیه السلام) که در واقع چهلمین روز شهادت ایشان و یاران‌شان است و مصادف با 20 صفر می شود از امتیاز و فضیلت ویژه‌ای برخوردار است و حضور در بارگاه این امام شهید و خواندن زیارت اربعین در این روز، ثواب خاص و ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در ثواب زیارت  فرمودند «کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(علیه السلام) برود، خداوند به هر قدمى که برمی دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید و یک درجه مرتبه‏ اش را بالا مى‏ برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.

در خاتمه حجت السلام مرزی گفت: ثواب زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) شامل رحمت و مغفرت، بهشت، شهادت، نماز، روزه و حج مقبول، جهاد، روزى، عمر، اجابت دعا، شفا و ... برای زائر است.

انتهای پیام

ارسال نظرات