یادداشت مسئول کارگروه تخصصی ویروس کرونای بسیج اصفهان:
مسئول کارگروه تخصصی ویروس کرونا (کووید19) بسیج اساتید استان اصفهان در یادداشتی با بیان این که اکنون اعتقاد و باور به مسئولیت اجتماعی؛ یک سبک زندگی است، می نویسد: انفعال مسئولان در یک تصمیم گیری ساده؛ هم ویروس را وحشی کرده است و هم گروهی را گستاخ!
کد خبر: ۹۲۸۴۳۳۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، حمیدرضا خدایی مسئول کارگروه تخصصی ویروس کرونا (کووید19) بسیج اساتید استان اصفهان، در یادداشتی با بیان این که اکنون اعتقاد و باور به مسئولیت اجتماعی؛ یک سبک زندگی است، می نویسد: خانواده ها در حال متلاشی شدن هستند چون گروهی همه چیز را به سخره گرفته اند. ماسک نمی زنند؛ فاصله گذاری را رعایت نمیکنند، مسافرت می روند و ... و صد البته در کنار آن انفعال مسئولان در یک تصمیم گیری ساده؛ هم ویروس را وحشی کرده است و هم گروهی را گستاخ!

در این یادداشت آمده است:

تا بعد از ظهر امروز تصورم بر این بود مسئول کسی است که حتما مدیر باشد. یک مدیر سیاسی یا یک مدیر نظامی یا یک مدیر مرکز درمانی و آموزشی....

اما عصر خبری کوتاه؛ افکارم را آشفت. خانواده‌ای فرهنگی که تمام زندگیش را صرف تعلیم و تربیت کرده است؛ در حال از هم پاشیدن است. کرونا وحشی تر از همیشه جان  را می ستاند و آه و ناله و افسوس را به جای می گذراند.

حال مسئول کیست؟ همان مدیر؟! اینبار خیر. مسئول کسی است که بتوان از او سوال کرد. می‌خواهم از واژه‌هایی استفاده کنم به نام " مسئولیت اجتماعی" .

این دیگر، دو کلمه ی ساده نیست. حال که پای جان آدمیان و کادر درمان در میان است؛ این دو کلمه در مقام یک مطالبه‌ی جدی است. مثل بسیاری از مطالبه های به حق در تمامی عرصه ها. اکنون اعتقاد و باور به مسئولیت اجتماعی؛ یک سبک زندگی است.

خانواده‌ها در حال متلاشی شدن هستند چون گروهی همه چیز را به سخره گرفته‌اند. ماسک نمی زنند؛ فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند، مسافرت می روند و ... و صد البته در کنار آن انفعال مسئولان در یک تصمیم گیری ساده؛ هم ویروس را وحشی کرده است و هم گروهی را گستاخ!

برادر و خواهر ایمانی من؛ حفظ جان دستور خداست. چه چیزی بالاتر از دستور صریح قرآن؟. به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنید. از خودتان و دیگران محافظت کنید.

به سه ‌واژه‌ی؛ جلاله، قسم؛ مسئول فقط مدیر نیست؛ مسئول ماییم. خانواده‌ها را داغدار نکنیم.!

انتهای پیام/

 منبع: روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان اصفهان

 
ارسال نظرات