خبرهای داغ:
آرزو یوسفی
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: دوچرخه سواری بانوان در جامعه اسلامی باید با حفظ شئونات اسلامی انجام شود.
کد خبر: ۹۲۸۴۵۱۷
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، «فخرنبی»، گفت: استفاده از دوچرخه اگر با رعایت شئونات اسلامی و به دور از هنجار شکنی باشد، می‌تواند در زمینهٔ‌های مختلف مفید و موثر باشد.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه مدتی در استان دوچرخه سواری بانوان بسیار رونق پیدا کرده است، تصریح کرد: آماری به‌صورت دقیق در این زمینه وجود ندارد اما ابتدا شاهد دوچرخه سواری بانوان در مرکز استان و اکنون در شهرستان ها این امر دیده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه گاهی شاهد آن هستیم که بانوان با پوشش نامناسب و در زمان و مکان های نامناسب دوچرخه سواری می کنند، افزود: دوچرخه سواری نباید موجب ولنگاری باشد و در جامعه با تفکر اسلامی باید پوشش ها و چارچوب ها در این کار رعایت شود.

 

فخرنبی تصریح کرد: برخی مواقع مشاهده می کنیم که خانمی تنها ساعت ۵ صبح یا پاسی از شب در جاده های شهری و برون شهری دوچرخه سواری می کند که این درست نیست و این که خانم ها دوچرخه سواری کنند یا نکنند این نظرات کارشناسان مربوطه را می طلبد.

 

وی افزود: اما اگر افرادی به عنوان دوچرخه‌سواری خواسته ‌باشند کشف حجاب کنند یا برخی می خواهند از دوچرخه سواری برای تداوم ناهنجاری ها استفاده کنند و یا در پی این اقدام به دنبال هنجارشکنی باشند، با آن مخالف هستیم.

 

فخر نبی با بیان اینکه باید مکانی مناسب برای دوچرخه سواری بانوان وجود داشته باشد، ادامه داد: نهادهای مرتبط در این زمینه باید ورود کرده و برای زنان دوچرخه سوار در سطح شهر مسیر یا مکان های ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

 

وی اظهارکرد: حداقل بیش از ۲۰ نهاد برای آنها بحث فرهنگی و حفظ عفاف و حجاب تعریف شده که باید تمام این ارگان ها با هماهنگی یکدیگر در این زمینه ورود پیدا کنند تا خروجی بهتری داشته باشد.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه امروز در سطح جامعه شاهد پوشش های بسیار نامناسب برخی بانوان هستیم، گفت: طوری نباشد که مشکل بی حجابی و بی فرهنگی نیز بر سایر مشکلات اقتصادی و غیره جامعه اضافه شود.

 

فخرنبی ادامه داد: به نظر می رسد افرادی به صورت گروهی و سازماندهی شده پشت این رفتارها وجود دارند و برخی با ناآگاهی از این افراد الگوبرداری می کنند و ما به عنوان یک قشر می خواهیم تا این موضوع به عنوان مطالبه از سازمان های دست اندرکار پیگری و مطرح شود و مکانی برای دوچرخه سواری بانوان راه اندازی و تعبیه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها