خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین :

2 میلیون و 880 هزار تن محصولات زراعی در استان قزوین تولید شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : طی سال زراعی گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن انواع محصولات زراعی در اراضی کشاورزی این استان تولید شده است .
کد خبر: ۹۲۸۴۵۴۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

فاطمه خمسه در گفتو گو با خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: طی سال زراعی گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن انواع محصولات زراعی در اراضی کشاورزی این استان تولید شده است .

خمسه بیان کرد: این میزان تولید محصولات زراعی از سطح ۲۸۱ هزار و ۷۹۷ هکتار اراضی کشاورزی تولید شده است .

وی اظهار داشت : از این میزان اراضی کشاورزی ۱۵۰ هزار و ۱۹۳ هکتار اراضی زراعی آبی و ۱۳۱هزار و ۶۰۴ هکتار اراضی زراعی دیم است .

خمسه انواع محصولات زراعی تولید شده در استان را ؛ گندم ، جو ، ذرت ، کلزا ، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی و علوفه ای ذکرکرد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به اهمیت کشت محصولات زراعی در تامین امنیت غذایی اشاره کرد و گفت : در سال گذشته بیش از ۴۸۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع غلات از سطح ۱۹۳ هزار و ۴۶۶ هکتار از مزارع کشاورزی استان برداشت شده است .

خمسه اظهار داشت : همچنین طی سال زراعی گذشته ۱۷ هزار و ۸۳۵ تن حبوبات شامل عدس ، نخود و لوبیا و.. در سطح ۹ هزارو ۸۷۹ هکتار از مزارع کشاورزی تولید شد.

به گفته ی وی ؛ طی مدت ذکر شده ؛ ۶۴ هزار و ۹۵۷ تن انواع محصولات صنعتی شامل کلزا ، چغندر قند ، پنبه و آفتابگردان تولید شده است.

وی اضافه کرد : این میزان محصولات صنعتی از سطح ۷ هزار و ۴۰۱ هکتار اراضی کشاورزی برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به میزان تولید محصولات علوفه ای و اهمیت تولید این گونه محصولات زراعی در تامین علوفه واحد های دامی اشاره کرد و گفت : در سال زراعی گذشته یک میلیون ۷۷۰ هزار تن انواع محصولات علوفه ای شامل یونجه ، ذرت و ... در سطح ۴۸ هزار و ۵۳۲ هکتار از مزارع کشاورزی استان تولید شده است.

به گفته ی خمسه ؛ همچنین طی مدت یاد شده ؛ ۱۲۸ هزار و ۵۲۳ تن انواع محصولات جالیزی از سطح ۳۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان برداشت شد.

وی یاد آور شد : در سال زراعی گذشته ۴۲۳ هزار و ۲۸۱ تن انواع سبزی و صیفی در استان تولید شده که این میزان محصول از سطح ۷ هزار و ۸۱۰ هکتار برداشت شده است .

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار