فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ۵۲۰ ناوگروه بسیجی‌‌ برای بهره‌گیری از امکانات دریا و افزایش اقتدار در مرزهای آبی کشور تشکیل شده است
کد خبر: ۹۲۸۴۶۲۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت،‌ دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری ظهر ‌امروز‌ در ‌ حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان پاسدار دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای‌ در زیباکنار رشت با بیان اینکه 520 ناوگروه بسیجی‌، برای بهره‌گیری از امکانات دریا و افزایش اقتدار در مرزهای آبی کشور تشکیل شده است، اظهار داشت: این ناوگروه ها با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با مسائل دریا و بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی آن و همچنین افزایش اقتدار مرزهای آبی و دریایی در شمال و جنوب کشور تشکیل شده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیش از 13 هزار نفر را در این ناوگروه‌ها به‌کار گرفتیم تصریح کرد: سازماندهی بسیجیان در طول سواحل خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار است و این افراد توان و قدرت جمهوری اسلامی و مردمی هستند که اقتدار مرزهای آبی و دریایی کشور را تامین می‌کنند.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه این بسیجیان در شرایط حساس جنگی به‌کمک دیگر رزمندگان می‌شتابند عنوان کرد: این بسیجیان از افراد عادی و ساحل‌نشینان هستند که با دریافت آموزش‌های لازم می‌توانند به‌عنوان اعضای بسیج دریایی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بسیج دریایی برای دفاع از جزایر و سواحل کشور سازماندهی می‌شوند خاطرنشان کرد: روحیه معنوی، شجاعت، ولایتمداری و با بصیرت بودن از جمله ویژگی‌های پاسدار است که با اراده‌ای راسخ و محکم در راستای اهداف انقلاب و ارزش‌ها گام برمی‌دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آمادگی سپاه برای ایجاد نقاهتگاه‌ها و بیمارستان‌های صحرایی در خطه شمال خاطرنشان کرد: ما خود را خادم مردم خطه شمال و گیلان می‌دانیم و در صورت گسترش بیماری کرونا، آمادگی راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی و نقاهتگاه‌ها را داریم.

سردار تنگسیری تصریح کرد: درحال حاضر بیمارستان امام رضا(ع) سپاه در مازندران برای ارائه خدمات درمانی فعال است و یک بیمارستان صحرایی با اعضا و تجهیزات لازم در گیلان راه‌اندازی کردیم که در صورت لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و آمادگی ایجاد بیمارستان‌های دیگر را نیز داریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی نقاهتگاهی در چالوس برای ارائه خدمات درمانی ابراز داشت: سپاه و ارتش همچنان در کنار مردم هستند و خود را از مردم می‌دانند و امروز افتخار می‌کنیم که نیروهای مسلح از مردم هستند و خود را خادم این مردم می‌دانند و در شرایط کرونایی هم مردم را تنها نمی‌گذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات