رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه استان یزد اعلام کرد:

افزایش دو برابری قیمت تلفن همراه از ابتدای سال تاکنون

دیهیمی افزایش درخواست مردم را یکی از دلایل بالا رفتن قیمت تلفن همراه اعلام کرد و گفت: قیمت تلفن همراه از ابتدای سال تاکنون افزایش دو برابری داشته است.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۱۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، رضا دیهیمی  در خصوص افزایش قیمت تلفن همراه گفت: افزایش نرخ ارز یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت تلفن همراه است و بانک مرکزی نیز حدود ۶۰ روز اخیر به شرکت‌های واردکننده تلفن همراه تخفیف نداده که همین مسئله از دلایل افزایش قیمت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه استان یزد اضافه کرد: با توجه به افزایش درخواست‌ها، کمبود ورودی کالا در گمرکات کشور و افزایش لحظه‌ای دلار باعث گرانی تلفن همراه در ماه‌های اخیر شده است.

وی دلیل افزایش نرخ تلفن همراه را افزایش نرخ ارز دانست و گفت: بعضی از مدل‌های تلفن همراه به خاطر افزایش ارز با افزایش قیمت بیشتری روبه‌رو بوده، ولی امروز که قیمت جدید تلفن همراه مشخص شد نسبت به ارز امروز خیلی متعادل و مناسب‌تر بوده است.

دیهیمی در رابطه با افزایش تقاضا تلفن همراه در شهریورماه و مهرماه، اذعان داشت: به دلیل برنامه‌های آموزش‌وپرورش (شاد)، آنلاین شدن کلاس‌های دانشگاهی و دورکاری کارمندان ادارات، تلفن همراه با افزایش تعداد درخواست روبه‌رو بوده و همین دلیل باعث افزایش فروش بیشتر تلفن همراه در ماه‌های گذشته شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه استان یزد در پایان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون شاهد افزایش ۷۵ تا ۱۰۰ درصدی تلفن همراه بوده ایم، گفت: با توجه به اینکه نرخ ارز از اوایل سال جاری تا به امروز افزایش چند برابری داشته، تلفن همراه نیز به همان نسبت با افزایش مواجه شده است.
ارسال نظرات