خبرهای داغ:
استاندار قزوین

چند نرخی بودن قیمت ها، نشانه عملکرد ضعیف دستگاه های اجرایی است

جمالی پور گفت: چند نرخی بودن کالاها در شهر منطقی نیست و نشان می‌دهد در نظارت خوب عمل نکرده‌ایم و دستگاه‌های نظارتی باید جدی تر وارد کار شوند.
کد خبر: ۹۲۸۴۷۳۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین،استاندار قزوین با بیان اینکه نظارت بر قیمت کالاهای اساسی از وظایف مهم ستاد تنظیم بازار است، بر ضرورت تشکیل کمیسیون نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و ارزاق عمومی در استان قزوین تاکید کرد.

وی اظهار کرد: نظارت بر بازار و برخورد با تخلفات در جای خود لازم است، اما این نظارت‌ها باید سیستمی بوده و منجر به اصلاح سازوکارها شود.

جمالی پور با اشاره به اینکه وظیفه کمیسیون تنظیم بازار قیمت‌گذاری نبوده بلکه برخورد با عوامل برهم زننده نظم بازار و ایجاد ناامنی روانی در جامعه است، بیان کرد: نباید اجازه داد در این شرایط که بسیاری از مردم با بیماری کرونا درگیر هستند، مشکل گرانی و گرانفروشی نیز بر مشکلات مردم اضافه شود و مردم بیش از این به زحمت بیفتند.

جمالی پور اضافه کرد: نظارت بر تولید و توزیع کالاها، مبارزه با گران‌فروشی و مقابله با آن باید با قاطعیت انجام شود تا شاهد نابسامانی در این عرصه نباشیم.

مدیر ارشد اجرایی استان قزوین با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، تصریح کرد: مدیریت کردن در شرایط جنگ اقتصادی بسیار سخت است و از مدیران اقتصادی استان قزوین انتظار دارم که به ماموریت‌ها و وظایف سازمانی خود با دقت توجه کنند و نسبت به مشکلات اقتصادی مردم حساس بوده و بدانند که اعتبار و شأن هرکدام از مدیران دولت در گرو رضایت مردم است.

وی تاکید کرد: باید با حفظ وحدت و انسجام با موفقیت از شرایط سخت تحریمی عبور کنیم و دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت مصوبات کارگروه تنظیم بازار هستند.

جمالی پور با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و کنترل قیمت‌ها می‌تواند به آرامش روحی جامعه کمک کند و بی توجهی به کنترل بازار دغدغه‌ها را بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: چند نرخی بودن کالاها در شهر منطقی نیست و نشان می‌دهد در نظارت خوب عمل نکرده‌ایم و دستگاه‌های نظارتی باید جدی تر وارد کار شوند.

استاندار قزوین تاکید کرد: جلسات ستاد تنظیم بازار از جلسات اولویت‌دار استان است و همه مدیران اقتصادی استان قزوین باید هر طور شده در این آنها حضور پیدا کنند و عذری در این زمینه از مدیران نمی‌پذیریم.

وی با تاکید بر ضرورت ورود جدی سازمان تعزیرات حکومتی به بازار استان، افزود: سازمان تعزیرات ابتدا باید با روش اصلاح به بازار ورود پیدا کند و برخورد را آخرین ابزار برای تنظیم بازار بداند و باید گزارش عملکرد آن از جلسه آینده ستاد تنظیم بازار به ما ارائه شود.

جمالی پور اضافه کرد: همه دستگاه‌ها باید دقت کنند تا کالاهای اساسی بدون واسطه به مردم برسد چرا که با این کار قیمت‌ها نیز کنترل و تعدیل می‌شود.

1010/پ30

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها