خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از ثبت ۶ مورد وقف جدید به ارزش  ۱۰ میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: این موقوفات یک مورد در شهرستان همدان، سه مورد در بهار و دو مورد در ملایر به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۲۸۴۸۸۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
ثبت ۶ مورد وقف جدید در استان همدان/ برنامه‌های دهه وقف در همدان برگزار نمی‌شودحجت الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت فرا رسیدن روز «وقف» و اهمیت آن در جامعه بر گسترش و نهادینه کردن فرهنگ وقف تاکید و اظهار کرد: وقف اقدام پسندیده و از تعالیم ارزشمندی است که در شرع مقدس اسلام بر ان تاکید شده و با نهادینه کردن و گسترش فرهنگ وقف در جامعه زمینه مناسب برای رشد ارزش‌های معنوی و تحقق عدالت اجتماعی فراهم می‌شود.

وی در تشریح عملکرد و اقدامات انجام شده در اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در سال جاری از ثبت ۶ مورد وقف جدید به ارزش  ۱۰ میلیارد تومان در استان خبر داد و بیان کرد:  این موقوفات یک مورد در شهرستان همدان، سه مورد در شهرستان بهار و دو مورد در شهرستان ملایر به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه خانواده وقف طی سه مرحله طرح رزمایش کمک مومنانه را در سطح استان اجرا کرده است، گفت: این کمک‌ها از محل عواید موقوفات در قالب بسته‌های بهداشتی- درمانی و سبد غذایی در بین نیازمندان توزیع شده است.

* توزیع ۲۵۰۰ بسته غذایی و ۲ هزار بسته بهداشتی در رزمایش کمک مومنانه

وی از تهیه و توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی و ۲ هزار بسته بهداشتی به ارزش ۵ میلیارد تومان در اجرای رزمایش کمک مومنانه خبر داد و بیان کرد: ارزش هر بسته غذایی  ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان شامل برنج، روغن، گوشت و. بود که از محصولات تولید داخل تهیه و توزیع شد.

حاجی زین العابدینی با اشاره به اینکه در اجرای رزمایش کمک مومنانه یک عدد دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان امام حسین (ع) ملایر و دو دستگاه کولر گازی برای یکی از بیمارستان‌های اسدآباد تهیه شد، تاکید کرد: علاوه بر این به صورت مداوم ماسک و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها به خصوص برای بیمارستان ملایر تهیه شد که به صورت بلاعوض در اختیار آنان قرار گرفت و نیز به صورت موردی ماسک و لوازم بهداشتی در بقاع متبرکه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا امامزادگان بستری برای تهیه محصولات بهداشتی و درمانی و توزیع بین نیازمندان شده بود، افزود: تمامی این اقدامات با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اضافه کرد: در حوزه رسیدگی به بقاع متبرکه بر حسب دستور و اعلام ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در پروسه‌هایی زمانی اعلام شده که باید بقاع متبرکه تعطیل می‌شد این کار صورت گرفت، و چنانچه بر رعایت پروتکل‌ها تاکید داشتند پروتکل‌ها نیز اجرا می‌شد ضمن اینکه در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری در بقاع متبرکه برگزار و هیچ گونه مشکلی ایجاد نشد.

* توزیع ۲۲۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند

وی در تشریح اقدامات انجام شده از تهیه و توزیع ۲ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند خبر داد و بیان کرد: هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید بسته‌های لوازم التحریر تولید داخل به ارزش ۳۰۰ هزار تومان با رعایت الگوی ایرانی- اسلامی تهیه و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد با رعایت شان و جایگاه اجتماعی دانش‌آموزان تهیه و توزیع شد.

حاجی زین العابدینی در ادامه به آمادگی اداره اوقاف برای مشارکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه همدان در راستای ارتقای بهره‌وری از موقوفات، ساری و جاری کردن نیات واقف به بهترین وجه ممکن آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها را دارد، بنابراین از تمام افرادی که توانایی مالی داشته و قصد سرمایه‌گذاری دارند دعوت می‌کند تا با مراجعه به ادارات اوقاف نسبت به این امر اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری سه پروژه در سطح شهرستان ملایر با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان آماده شده که دو پروژه از آن کلنگ‌زنی شده است، یادآور شد: در سطح شهرستان همدان نیز دو پروژ آماده مشارکت در بخش خصوصی داریم که فراخوان و اطلاع‌رسانی آن انجام شده تا کار به نتیجه برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های دهه وقف برگزار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی همچون دیدار با واقفان خیراندیش، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از هیئت امنای بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده بود که به دلیل وضعیت قرمز استان لغو و در زمان دیگری با عادی شدن شرایط برگزار خواهد شد، اما همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئوکنفرانس از واقفان خیراندیش تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات