پیگیری مشکلات شهرداری ابرکوه با حضور معاون استاندار
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: شهرداری باید در اولین فرصت طرح مصوب را همراه با تأیید و مجوز شورای شهر، جهت اجرا به استانداری ارسال نماید تا در اولین فرصت عملیات اجرایی آن آغاز شود.
کد خبر: ۹۲۸۴۹۵۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، با حضور در شورای شهر و در دیدار با شهردار و رئیس شورا، مسائل و مشکلاتی را که شهرداری در مسیر توسعه و پیشرفت و خدمت‌رسانی به مردم با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند را بررسی و پیگیری کرد.
در این دیدار مهندس حسین حاتمی هدف از پذیرفتن جایگاه مدیریت شهرداری را خدمت به مردم و دلسوزی برای این شهر عنوان کرد و گفت: شهر و شهرداری ابرکوه در حال حاضر مشکلاتی دارد که نمی‌توان نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت بود و در راه رفع این مشکلات و تأمین نیازمندی‌ها، تمام توان خود را گذاشته‌ایم.
شهردار ابرکوه به رفع مشکلات پارک غدیر و اجرای بخشی از تعهدات در حوزه آسفالت، اخذ سند برای ۶ هزار متر از اراضی اطراف سرو ابرکوه، اجرای ۸ هزار متر سیستم آبیاری تحت‌فشار، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و پلاک، تصویب طرح تفصیلی و ... اشاره کرد و افزود: در سه ماه گذشته مسائل شهرداری با سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای، صنعت معدن و تجارت و ... پیگیری و بعضاً به نتایجی رسیده است؛ اما برخی نیز نیازمند ورود مسئولین استانی است.
حاتمی به مسئله اختلاف بین شهرداری و راه و شهرسازی پیرامون برخی اراضی که اسناد آن در حدود ۳۰ سال قبل به نام شهرداری صادر شده است اشاره کرد و ادامه داد: قطعاً زمان صدور این اسناد به نام شهرداری که به ۳۰ سال قبل بازمی‌گردد، مدیران مربوطه همه جوانب را بررسی کرده بودند، حال ک. این اقدام و خروج این اراضی از مالکیت شهرداری، ضربه سنگینی به شهر و شهروندان خواهد زد.
وی با بیان اینکه اولین طرح‌های بازآفرینی استان در شهرداری ابرکوه و در سال ۹۳ و ۹۴ آغاز شد، ابراز کرد: یکی از ایده‌های بزرگ شهرداری احداث پارک ۶۰ هکتاری «سرو ابرکوه» است که تمام اراضی مزروعی اطراف این اثر طبیعی ارزشمند را شامل می‌شود و می‌تواند پاسخگوی مسئله کمبود فضای سبز شهری باشد. از سوی دیگر تغییر کاربری این اراضی یکی از دغدغه‌های محیط‌زیست هست که موجب آسیب‌رسانی به درخت می‌شود؛ لذا طرح و اجرایی شدن این ایده می‌تواند این دغدغه را نیز مرتفع کند.
شهردار ابرکوه، تأمین ماشین کشتارگاه، فرسودگی ماشین الات عمرانی، کمبود تجهیزات خدمات شهری، تخریب آسفالت کمربندی و برخی معابر، دفع آب‌های سطحی غرب و جنوب، خشک شدن برخی درختان در نتیجه شوری آب چاه‌ها و ضرورت جابه‌جایی، ضرورت تشکیل شرکت عمران و توسعه، راه‌اندازی کارگاه مزاحم شهری و ... را از دیگر مشکلات فعلی حوزه شهری برشمرد.
در ادامه محمود فلاح زاده رئیس شورا و شهردار خواستار تعیین تکلیف طرح ورودی شهر ابرکوه از سمت یزد شدند تا هر چه سریع‌تر تصویب و مراحل اجرایی آن آغاز شود؛ چراکه بسیاری از مشکلات ترافیکی شهرستان ابرکوه با ساماندهی ورودی شهر برطرف می‌شود.
سپس محسن صادقیان ضمن پیگیری تلفنی برخی از مسائل مطرح شده در این جلسه از طریق مسئولین مربوطه در استان، اذعان کرد: در رابطه با کارگاه مزاحم شهری هیچ مشکلی وجود ندارد و به محض آماده شدن طرح و جانمایی، زمین واگذار می‌شود و در ادامه با پیگیری شهرداری و شورا نسبت به احداث آن، اقدام نمایید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تصریح کرد: شرکت عمران و توسعه را یکی از مزیت‌های خوب برای شهر‌ها دانست که تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری می‌توانند به‌راحتی پروژه‌های خود را به شرکت‌ها واگذار کنند و از تشریفات و معضلات این مسیر رها شوند.
صادقیان از انجام مراحل نهایی طرح تفصیلی خبر داد و گفت: در رابطه با مشکلات فی‌مابین شهرداری با صمت، برق منطقه‌ای و مسئله سیلاب‌های غرب، به زودی جلساتی با مسئولین مربوطه برگزار و برای رفع مشکلات تصمیمات مقتضی اخذ خواهد شد.
وی در رابطه با ساماندهی ورودی شهر نیز اذعان کرد: شهرداری باید در اولین فرصت طرح مصوب را همراه با تأیید و مجوز شورای شهر، جهت اجرا به استانداری ارسال نماید تا در اولین فرصت عملیات اجرایی آن آغاز شود.
انتهای پیام
ارسال نظرات