خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در گفت‌وگو با بسیج:

هدف از اجرای طرح ولایت کادرسازی و جانشین پروری برای آینده نظام است

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه طرح ولایت جزء کارهای بنیادی است، گفت: هدف از برگزاری این دوره کادرسازی و جانشین پروری برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۸۴۹۸۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

هدف از اجرای طرح ولایت کادرسازی و جانشین پروری برای آینده نظام استسرهنگ محمدتقی امیدی ساکت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور و یک هزار و ۷۶ شهید دانش‌آموز استان همدان به ویژه شهید شاخص سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، دانش آموز بسیجی شهید ۱۳ ساله محمد رسول رضایی از اسدآباد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما خیلی کارهای خوب داریم اما بعضی از کارهای خوب بنیان‌ساز است، اظهار داشت: طرح ولایت جزء کارهای بنیادی است.

وی افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با راهبرد دانش‌آموز محوری، با رویکرد تربیتی و جهت‌گیری انقلابی ماموریت‌های اصلی خود را بر اساس قانون تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی در مدارس دنبال و تا حصول نتیجه پیگیری و رصد می‌کند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی استان همدان راهبرد دانش‌آموز محوری را جزء ماموریت خود می‌داند، گفت: واگذار کردن کار دانش‌آموز به خود دانش‌آموزان به نحوی که این دانش‌آموزان انقلابی تربیت شوند از دیگر راهبردها است.

وی آشنایی با معارف و مباحث اسلامی را سبب افزایش مسئولیت دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: این معارف زمینه رشد و حضور در صحنه‌های انقلاب را فراهم می‌کند.

امیدی ساکت با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف بسیج دانش‌آموزی مطالبه‌گری انقلابی و کمک به اجرایی شدن سند تحول بنیادین در اداره کل آموزش وپرورش استان است، گفت: این سند به نوعی نقشه راه تربیتی دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه با همکاری و همدلی آموزش وپرورش استان و پیگیری و تلاش مضاعف طرفین درصدد تحقق 100 درصدی این سند در استان در آینده‌ای نزدیک هستیم، افزود: این مهم نیز جزء ماموریت‌های اصلی و مبنایی ما است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه از دیگر اقدامات سازمان بسیج دانش‌آموزی تببین گام دوم انقلاب از نگاه رهبر معظم انقلاب و نیز تبیین گفتمان امامین انقلاب در خصوص ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: انتقال این گفتمان به نسل نوجوان و به ویژه دانش‌آموزان از وظایف ما است.

وی ابراز داشت: دوره‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی ویژه فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی پیشگام (دوره دوم متوسطه) مدارس استان ویژه دانش‌آموزان منتخب از لحاظ اخلاقی و درسی هر ساله همراه با برنامه‌های فرهنگی، تربیتی، ورزشی و... به صورت حضوری و کلاسی اجرا می‌شد.

امیدی‌ساکت ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا این دوره آموزشی به صورت مجازی برای ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوم استان همدان با شعار دوره «تربیت حسینی؛ دانش‌آموز انقلابی» از 20 مهر ماه آغاز و تا 24 مهر ماه به صورت بارگذاری محتواهای آموزشی از سخنان اساتیدحوزه و دانشگاه و نیز مربیان مجرب و کارشناسان خبره تربیتی و تشکیلاتی و... برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این محتواها به صورت روزانه توسط فراگیران واجد شرایط دوره مورد مطالعه، مشاهده و به نوعی مهارت‌آموزی در زمینه کار تشکیلاتی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در همین راستا محتواهای دفترچه کار تشکیلاتی و...هم پیش بینی شده است، و فراگیران ودانش آموزان بسیجی که کانال به آنها معرفی شده و لینکی که در اختیار آنها قراردارد؛ حضور فعال داشته ودر بخش آنلاین با برخی از اساتید سئوالات و ابهامات مطالب محتواهای ارائه شده در طول روز را تبادل نظر و راهنمایی‌های لازم را اخذ می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره کادرسازی وجانشین پروری برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ابراز داشت: دانش‌آموزان بسیجی مدارس استان همدان به ویژه دانش آموختگان یاوران ولایت و نیز فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی مدارس استان در کنار اهتمام و توجه ویژه به مباحث درسی به فعالیت‌های انقلابی در مدارس که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هست همراه با سایر تشکل‌های دانش‌آموزی که در کنار تشکل بسیج دانش‌آموزی حضور و مشارکت فعال دارند.

امیدی‌ساکت تصریح کرد: دانش آموختگان طرح یاوران ولایت ماموریت‌های مهمی چون اردوهای جهادی، طرح هجرت ۳ دانش‌آموزی، راهیان نور، برنامه تربیتی طرح شهید بهنام محمدی را که ارتباط و پیوند خانواده، مسجد و مدرسه است، پیگیری و دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک تشکیل امین، متدین و انقلابی است، افزود: در جای دیگر ایشان بسیج دانش‌آموزی را نیاز امروز مراکز آموزشی کشور است و در فرازی دیگر فرموده‌اند اگر بسیج دانش‌آموزی مبدا حرکت هر بسیجی باشد آنگاه موجب رشد و تعالی کل بسیج خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات