حجت الاسلام نیک بین در گفت‌وگو با «بسیج»:

ضرورت ورود دیوان محاسبات به موضوع تخصیص نیافتن یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی به ضرورت ورود دیوان محاسبات به موضوع تخصیص نیافتن یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۸۵۰۱۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
حجت الاسلام جواد نیک بین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: بنده معتقدم که کشور در خصوص کرونا خوب مدیریت می‌شود و باید از دولت، کادر بهداشت و درمان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه مردم از شرایط فعلی خسته شده اند، ولی رعایت آن‌ها در خصوص پروتکل‌های بهداشتی قابل قبول است، ولی مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: مردم برای سلامتی خود هزینه می‌کنند و وقت می‌گذارند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث اختصاص یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به وزرات بهداشت، تصریح کرد: دولت از صندوق ذخیره ارزی برداشت داشته، ولی آنقدر که گرفتاری‌های مختلفی دارد که از این مبلغ تنها یک سوم آن را در بهداشت و درمان هزینه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و نهاد‌های نظارتی باید از دولت گزارش بگیرند که مابقی این مبلغ را کجا هزینه کرده است، اذعان کرد: ابزار مجلس برای نظارت بر رئیس جمهور، سوال و استیضاح است که نمایندگان با استیضاح خیلی استقبال نکردند، ولی امروز پشیمان هستند که چرا از آن استقبال نکردند.

نیک بین با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس انجام شده، ولی رئیس مجلس به دلایل نامعلوم اعلام وصول نمی‌کند و فعلاً این طرح سوال روی میز هیئت رئیسه مانده است، عنوان کرد: بعد از پایان تعطیلات مجلس در اواخر مهرماه طرح سوال را مجدداً پیگیری خواهیم کرد و یک مهلتی برای بازگرداندن تمام یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت برای رئیس جمهور تعیین می‌کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها