خبرهای داغ:

برگزاری همایش آسیب های اجتماعی در شادگان

همایش آسیب های اجتماعی با همکاری حوزه بسیج دارخوین در شهرستان شادگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۰۴۲
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان در شادگان؛ همایش آسیب های اجتماعی در زمینه مواد مخدر و طلاق با حضور جمعی از بسیجیان و اهالی منطقه در مسجد امام علی (ع) شهر دارخوین برگزار شد.

صالح آلبوغبیش مسئول اجتماعی ناحیه از برگزاری همایش آسیب های اجتماعی در زمینه های طلاق و مواد مخدر که آسیب های زیادی به جامعه وارد نموده اند خبر دادند.

ایشان در تعریف آسیب‌های اجتماعی گفت: اجتماع از مجموعه افراد تشکیل شده که در ارتباط با یکدیگر هستند و هر اجتماع برای پیشبرد زندگی روزمره، اهداف و آینده‌اش و داشتن نظم و مقررات، یکسری قوانین و چارچوب‌ها رو برای خود مشخص می‌کند که این قوانین و چارچوب‌ها یا قانون اساسی یک اجتماع در نظر گرفته می‌شود و همه افرادِ آن اجتماع ملزم به اطاعت و تبعیت از آن قوانین و مقررات هستند.

اکبری مدرس این همایش در زمینه آسیب های اجتماعی ریشه اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را ابتدا در خانه و خانواده دانست و افزود: ما انسان‌ها اولین اجتماعیِ که در آن قرار داریم خانواده و خانه است و از طریق والدین که فرد با اجتماع بزرگ‌تری به عنوان محله، مدرسه، شهر، استان و کشور و دنیا آشنا می‌شود و اگر والدین بتوانند فرزندشان را مدیریت کنند و خود نیز به خوبی رفتار کنند، الگوی مناسبی برای فرزندشان باشند قطعاً اجتماع خوبی خواهیم داشت.

وی یکی از علت‌های بروز رفتارهای ضد اجتماعی را نداشتن اعتماد به نفس و عزتمندی بیان کرد و افزود: والدین به فرزندشان اعتماد به نفس و عزت نفس و عزتمندی و احساس ارزشمندی القا می‌کنند بنابراین زمانیکه والدین به فرزندشان احساس ارزشمندی و مفید بودن را با رفتار و گفتار خود القا کنند، طبیعتاً فرزند بسیار خوب و مفیدی را تحویل اجتماع خواهند داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها