علوی راد گفت: اگر موضوع بیکاری نادیده انگاشته شده و به حال خود رها گردد، می تواند معضلات دیگر اقتصاد استان مثل توزیع نابرابر درآمد را تشدید کند.
کد خبر: ۹۲۸۵۲۲۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، عباس علوی راد در نشست مجازی کانون تفکر اقتصاد یزد گفت: تورم و به ویژه تورم در گروه خوراکی‌ها و هزینه‌های مربوط به آنها، عامل تغییر توزیع درآمد در استان است که روند آن نسبت به قبل متفاوت شده است.

عضو هئیت علمی گروه اقتصاد دانشگاه آزاد یزد گفت: نسبت اشتغال بخش خصوصی به کل اشتغال در استان حدود ۸۵ درصد است که شاغلان با حداقل‌هایی که وزارت کار و رفاه اجتماعی مشخص کرده کار می‌کنند، اما این حداقل‌ها با تورم رشد نکرده است.

وی اظهار داشت: این مساله فقط مربوطه به یزد نیست بلکه درکل کشور با آن مواجه ایم. اما نسبت این گونه اشتغال در یزد نسبت به بقیه کشور بالاتر است.

علوی راد گفت: فشار تورم در دو سال گذشته در یزد متفاوت‌تر نسبت به کشور است همچنین توزیع درآمد در استان وضعیت بسیار بدی داشته و در دو سال اخیر، فشار‌هایی فراتر از معدل کشور بر مردم استان یزد وارد شده است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران تاکید کرد: متاسفانه منافع حاصل از تجارت و جهش ارزی را که روی صادرات ایجاد شده است به یک طبقه و افراد خاصی رسیده، ولی دریافتی کارگران و کسانی که در آن مجموعه مشغول به کار هستند، ثابت مانده و حتی همین مبلغ ثابت هم با، اما و اگر‌های زیادی مواجه است.

دکتر علوی راد بیان داشت: اگر موضوع بیکاری نادیده انگاشته شده و به حال خود رها گردد، می‌تواند معضلات دیگر اقتصاد استان مثل توزیع نابرابر درآمد را تشدید کند.
ارسال نظرات