خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات خبر داد

برگزاری سومین مرحله از گام دوم رزمایش کمک مومنانه در قاین

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات گفت: در سومین مرحله از گام دوم کمک های مومنانه در شهرستان قاین بالغ بر 2 هزار 695 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۲۷۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات اظهار داشت: این کمک ها در قالب سومین مرحله از گام دوم کمک های مومنانه در شهرستان قاین است و در این مرحله بالغ بر2695 بسته لوازم تحریر هر یک به مبلغ صدو پنجاه هزارتومان بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

امام جمعه شهرستان قاینات عنوان داشت: تکالیف بر گردن انسان در رابطه با خدا نماز و روزه است و برخی تکالیف در ارتباط با انسان هاست که اگر یهودی، مسیحی یا مسلمان باشد کمک ها دارای مراتبی می شود اما جمعا حق الناس است و برخی تکالیف مربوط به رابطه انسان و نباتات وحیوانات است که در روز قیامت مورد سؤال قرار خواهد گرفت که در این زمینه روایات زیادی وجود دارد.

وی افزود: مرحله سوم از گام دوم ششمین مرحله انفاق است که غیر از خمس و زکات گو اینکه انفاق  وظیفه ای واجب نیست اما هم راستا و هم ردیف با واجبات مثل خمس و زکات می آید و 29 بار در قرآن آیات با محتوای انفاق آمده است.

وی ادامه داد: افرادی که مالی از خود را در راه  خدا انفاق می کنند مثال یک بذر گندم است که تبدیل به هفت خوشه می شود و هر خوشه صد دانه دارد یعنی یک بذر نزد خدا تبدیل به هفتصد دانه می شود که خداوند این را دو برابر و چند برابر می کند که خداوند واسع عظیم است.

وی گفت: بنابراین انفاق همه اش اگر نسبت به دیگران خیر است برای انفاق کننده خیری چند برابر دارد.

وی درپایان با اشاره با زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: سیره فاطمه زهرا (سلام الله علیها)  همان است که می فرماید ما در مقابل انفاق کردن مزدی از مردم نمی خواهیم و توقع اینکه بگویند دست شما درد نکند را هم نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها