خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد

توزیع بیش از یک میلیون و 900 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در گام دوم نهضت کمک مومنانه

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، نهضت کمک مومنانه را برگ زرین ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در دو مرحله اول از گام دوم نهضت کمک مومنانه یک میلیون و 997 هزار بسته معیشتی در سراسر کشور توزیع شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۳۱۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در مراسم آغاز مرحله سوم از گام دوم کمک های مومنانه در حسینیه جماران بیرجند اظهار داشت: امروز دفاع مقدس نوین شده و جنگ امروز جنگ اقتصادی است که ماهیت آن با جنگ تحمیلی هیچ تفاوتی ندارد چون رویارویی مطلق جبهه حق و باطل است.

 سردار زهرایی با بیان اینکه امروز برخی دچار خطای محاسباتی شدند و معتقدند جنگ نظامی را  با مردم و درون زا میتوان اداره کرد اما در جنگ اقتصادی باید به سراغ کدخدا و دیگران رفت که کمک کنند، افزود: از دشمن باید انتظار دشمنی داشت ولا غیر، که اگر این طور نباشد دچار خطای محاسباتی شدیم.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی باید نگاه ما به مردم باشد و به نیروهای مردمی اعتماد کنیم، تصریح کرد: باید در جنگ اقتصادی به سراغ مردم و افرادی رفت که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و الان هم حاضرند خون خود را تقدیم نظام اسلامی کنند؛ از آنها کمک بگیریم.

سردار زهرایی رمز پیروزی دفاع مقدس را مردم پایه کردن آن و تکیه بر واژه "باید برویم" و "باید بشود" دانست و گفت: امروز در جنگ اقتصادی نباید از "باید بشود" فاصله بگیریم؛ اما هنوز در جنگ اقتصادی باید بشود فکر نکردیم چون هنوز به مردم اعتماد نکردیم و نقش اساسی به مردم ندادیم.

مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: جنگ اقتصادی امروز سخت تر از جنگ هشت ساله نیست که مردم در راه دفاع مقدس و پیروزی در جنگ نظامی خون و عزیزانشان را دادند.

سردار زهرایی ادامه داد: در جنگ اقتصادی مردم باید خود را به نظام ادرای و بروکراسی تحمیل کنند؛ که البته این حس به وجود نیامده که باید این کار را  بسیج انجام دهد.

وی، بسیج را یک مکتب انسان ساز و تنظیم کننده فاصله مردم و امام امت دانست و گفت: بسیج کنندگی و به همرسانی مردم در صحنه جنگ اقتصادی، کار بسیج است چرا که بسیج قدرتش در بسیج همراه کردن مردم است اما نه با الزام بلکه با الهام این کار را انجام می دهد.

کمک مومنانه از مصادیق خدمت رسانی از نوع بسیج محوری است

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: کمک مومنانه مصداق انقلابی گری و از مصادیق خدمت رسانی از نوع بسیج محوری است.

 سردار زهرایی با بیان اینکه نهضت کمک مومنانه به دنبال لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در کشور آغاز شد، افزود: این رزمایش به هنگام و به موقع در کشور به راه افتاد و مردم با ورود با آن حماسه خلق کردند.

وی ادامه داد: در گام اول از رزمایش کمک مومنانه 7 میلیون و 150 هزار بسته معیشتی توسط مردم و کمک نهادهای مختلف جمع آوری و توزیع  شد و با آغاز گام دوم رزمایش از ابتدا ذی الحجه تا پایان ماه محرم یک میلیون و 997 هزار بسته معیشتی معادل آن کارت هدیه که در مجموع تا اول ماه صفر هزار و 100 میلیارد تومان کمک های مردمی در کشور توزیع شد.

سردار زهرایی با اشاره به همراهی کمیته امداد امام (ره)، آستان قدس و ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای رزمایش کمک مومنانه در کشور، گفت: در رزمایش کمک مومنانه ظرفیت ها ایجاد شد به دنبال آن انگیزه در مردم ایجاد و حماسه ای بزرگ خلق شد که این رزمایش را از ایده به یک جریان تبدیل کردند.

مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که ماندگار شد، گفت: این رزمایش دارد به یک گفتمان عمومی تبدیل می شود که امیدواریم این مشی و ایده به حوزه های اقتصاد مقاومتی و بخش های مختلف اقتصاد کشور تسری پیدا کند.

 انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها