اجرای طرح «جهش تولید» برای توانمندسازی بانوان کارآفرین

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: بانوان از طریق کارگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت شناسایی می‌شوند، به آنها آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۵۳۲۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  بی‌شک بسیج جامعه زنان را باید تنها سازمان مردم‌نهاد و اسلامی در نظر داشت که نمونه آن در هیچ یک از جوامع تعریف نشده است. وقتی در همان ماه‌های اول انقلاب این سازمان در کنار بسیج برادران در مساجد کشور شکل گرفت کمتر کسی فکر می‌کرد روزی با عضو‌گیری، سازماندهی و آموزش قریب به ۱۰ میلیون نفر، نام بسیج جامعه زنان را در صدر سازمان‌های مردم‌نهاد اسلامی قرار دهد و با تربیت و توانمندسازی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از زنان بسیجی در سطوح مختلف مدیریتی، تربیتی، نظامی و کارآفرینی گام بزرگی در جهت توانمند‌سازی کشور بردارد و خدمت را با جهادی ملی تعریف کند.

سازمان بسیج خواهران در طول خدمت خود توانسته است به عنوان الگویی بی‌نظیر پیرامون مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی زنان در عرصه‌های مختلف قد علم کند.

الگویی که در تقابل کامل با الگو‌های غربی است. در الگو‌های غربی، مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، منوط به شاغل بودن او در خارج از خانه و دور شدن از خانواده و با نگاهی ابزارگونه تعریف می‌شود، در حالی که بسیج، الگوی توسعه مشارکت‌های جدی و مؤثر زنان را با توجه به سیره عملی و نظری بانوانی، چون حضرت زهرا (س) و زینب کبری (س) به شکلی ارائه کرده که حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی با حفظ هویت انسانی و به دور از نگاه ابزاری مورد تأکید و توجه قرار گیرد.

خدمات و جهاد سازمان بسیج جامعه زنان آنقدر زیاد است که بتواند برگی از تاریخ را به دستاورد‌های ماندگارش اختصاص دهد.

اجرای طرح «جهش تولید» برای توانمندسازی بانوان کارآفرین

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در جلسه هیئت اندیشه ورز که صبح امروز در سنندج برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شعار سال مبنی بر "جهش تولید"، همه ارگان ها و نهادها اقداماتی را در این راستا انجام می دهند و سپاه و بسیج نیز بعنوان سربازان تلاش ویژه ای را در تحقق این شعار انجام می دهند.

وی گفت: بسیج جامعه زنان استان کردستان در بحث شناسایی بانوان کارآفرین و استعداد و ظرفیت های این عزیزان اقدامات خوبی را انجام داده است اما در حوزه ی قطب تولیدی قرار است که بسیج جامعه زنان کشور در بحث های مشاغل و قطب تولیدی با توجه به ظرفیت های آن استان بحث های حمایتی را برای کارآفرینان انجام دهند.

وی افزود: بر اساس این طرح بانوان از طریق کارگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت شناسایی می‌شوند، به آنها آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی ارائه و به منظور حمایت نیز وام‌های کارآفرینی نیز به این افراد داده می‌شود.

سرکانی با بیان اینکه این طرح به دنبال ایجاد اشتغال پایدار است، ادامه داد: پس از این مرحله نیز به منظور ایجاد بازار فروش محصولات، شبکه سازی و برند سازی انجام و محصولات مدنظر در شبکه خرید و فروش ایجاد شده، به فروش می‌رسد.

وی افزود: اگر بانوان مهارتی داشته باشند و به عنوان مثال به دلیل کرونا اشتغال خود را از دست داده اما مهارت لازم در شغل و حرفه‌ای را داشته باشند، با پرداخت وام‌های کارآفرینی آنها را تقویت و حمایت می‌کنیم. مراکز کارآفرینی نیز با ارائه مشاوره‌های لازم در این زمینه محصولات آنها را ارتقا خواهند داد تا به سطح استاندارد برسند و در شبکه‌های فروش ما قرار بگیرند.
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان تصریح کرد: حتی در صورتی که محصولات در حد صادرات باشند فرآیند صادرات و فروش آنها را در خارج از کشور انجام خواهد داد.

وی در خصوص زمان اجرای این طرح عنوان کرد: این طرح در حال حاضر مورد تأیید سازمان بسیج قرار گرفته، کارهای نهایی آن رو به اتمام است و به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی افزود: طرح های پیشنهادی از طرف بسیج سازندگی به این سازمان ابلاغ شده بود که قرار است در حوزه ی فرش، صنایع دستی و تولید عسل کارهای اساسی صورت پذیرد.

در ادامه بانوان حاضر در این جلسه پیشنهاد های اساسی در حوزه ی میزان فعالیت بانوان در قطب های تولیدی شهرستان، بررسی محصولات تولیدی و میزان درآمد آنها در جهت افزایش کیفیت فعالیت های اشتغالزایی را ارائه کردند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات