خبرهای داغ:
به مناسبت28صفر در جمع رزمندگان لشکر14امام حسین علیه السلام مطرح شد.
به مناسبت 28صفرو ایام شهادت پیامبر اسلام ،امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم صلوات الله مراسم عزاداری درلشکر14امام حسین(علیه السلام)برگزارشد.
کد خبر: ۹۲۸۵۵۳۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبر گزاری بسیج به نقل ازروابط عمومی وتبلیغات لشکر14امام حسین(علیه السلام)به مناسبت ایام شهادت پیامبراکرم( صل الله علیه وآله وسلم)،امام حسن مجتبی(علیه السلام)وامام رضا(علیه السلام)مراسم عزاداری باحضور نیروهای پایو و وظیفه در لشکر14امام حسین(علیه السلام) برگزارشد.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر14امام حسین(علیه السلام) به ایراد سخنرانی در وصف شهادت پیامبراکرم( صل الله علیه وآله وسلم)،امام حسن مجتبی(علیه السلام)وامام رضا(علیه السلام)پرداخت وگفت:ائمه ما حیات ومماتشان فرقی نمی کند،درتمام مشکلات زندگی به ائمه اطهاررجوع کنیم،ادب اقتضا میکند که در ایام سوگواری این بزرگان، درب خانه آنها نرویم بجای آن برای این عزیزان سوگواری کنیم.

وی با اشاره به وقایع بعد از شهادت پیامبراکرم( صل الله علیه وآله وسلم)برای جانشینی پیامبرافزود نقشه ها ازقبل طراحی شده بودکه حق حضرت علی(علیه السلام)را پایمال نمایند وکار به جایی رسید که ریسمان دور گردن امام انداختند.

این مقام مسئول درادامه اشاره ای به زیارت کردن امام رضا(علیه السلام)کردوادامه داد:در دوران حیاتمان هرچه آقا امام رضا(علیه السلام) را زیارت کنیم در عالم برزخ وقبر،امام به همان اندازه حتما به زیارت ما می آید،این وعده ای است که امام داده وقطعا به این وعده عمل میکند.

وی همچنین گفت: زیارت با معرفت آن است که در حرم امام رضا(علیه السلام)آدابی را رعایت نماییم از جمله اینکه پاک باشیم،غسل به نیت زیارت امام کرده باشیم حتما اذن دخول خوانده شود، با ادب یک گوشه بنشینیم وزیارت کنیم نه اینکه با آزاردیگران بخواهیم دستمان رابه ضریح حضرت برسانیم چرا که موجب حق الناس میشود. همچنین درحرم امام رضا(علیه السلام) اگر منکری دیدیم حتما تذکر بدهیم چون به نقل از روایات هرگناهی در حرم امام رضا(علیه السلام) تیری است به بدن امام رضا (علیه السلام).

در پایان این مراسم برادر رستگار مقدم به ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام پرداخت و دقایقی به یاد مصائب و غربت ائمه معصومین سینه زنی نمودند.

لازم به ذکر است که این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در محوطه بیرون و در کنار مقبره شهیدگمنام برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها