مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در مراسم دعای ندبه گفت: ایستادگی در برابر دشمنان و مهربانی با مسلمانان بر اساس سیره پیامبر اسلام (ص) رمز موفقیت امت اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۸۵۷۰۰
|
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

ایستادگی در برابر دشمنان رمز موفقیت امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در مراسم قرائت دعای ندبه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال جانسوز پیامبر اسلام (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرضا (ع) به تبیین معارف نبوی و تشریح ابعاد مختلف شخصیت پیامبر اسلام (ص) پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: یکی از وظایف مسلمانان معرفت به حضرات معصومین است و اگر در ابعاد مختلف معرفت نسبت به پیامبر اسلام (ص) و خاندان آن حضرت داشته باشیم، زمینه عاقبت بخیری و سعادت خود را تضمین می‌کنیم.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام (ص) چهره‌ای بود که از ابعاد و زوایای مختلف از اشرف مخلوقات ربوبی بود و تمام حرکات و سکنات خود را برای رضای خدا انجام می‌داد و در ۴۰ سالگی آن‌قدر تقرب به سوی خداوند پیدا کرد که خدا قلب او را پاک‌ترین قلب‌ها قرار داد و او را به مقام نبوت رساند.

حجت الاسلام سروستانی با بیان اینکه ما قادر به توصیف همه اوصاف این شخصیت بزرگوار نیستیم، اضافه کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و مهربانی با اهل ایمان است و مسلمانان است، دو صفت از صفات پیامبر اسلام هستند که در ذات ایشان وجود داشت و در ادامه در وجود همه حضرات معصومین هم ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح که می‌فرماید «محمد رسول الله و الذین معه او اشداء علی الکفار رحماء بینهم» افزود: حضرت محمد (ص) و کسانی که با او هستند در مقابل دشمنان خدا سخت مقاوم و در بین خود با رأفت، رحمت و مهربانی عمل می‌کنند.

حجت الاسلام سروستانی ابراز داشت: زمانی که پیامبر مأموریت پیدا می‌کند رسالت الهی را به گوش مردم برسانند دشمنان اسلام و مشرکین یک دست در برابر او قرار می‌گیرند و در مدت ۲۳ سال رسالت ایشان پیامبر با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، اما از آنجایی که نبی مکرم اسلام و علم و معرفت کافی نسبت به ماموریت خود داشت با اقتدار امور را دنبال می‌کردند و با ایستادگی، ایمان و اقتدار کامل در مقابل دشمنان قرار گرفت و سنگر‌ها را چه در عرصه جهاد و مبارزه، چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه اخلاق فتح می‌کرد و در مدت کوتاهی بر دشمنان فائق شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) هیچ وقت در برابر دشمنان نترسیدند و نه لرزیدند؛ بلکه با اقتدار مسیر الهی را دنبال کردند و همین رمز موفقیت ایشان بود.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) درس شجاعت و ایستادگی و مقاومت را به همه انسان‌های آزاده داده تا درسی باشد که جهان بشریت باید در برابر دشمنان خدا در هر عصری با اقتدار بایستند و سر تعظیم در برابر آنان فرود نیاورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه بر اساس سیره پیامبر اسلام (ص) مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و مهربانی با مسلمانان رمز موفقیت امت اسلامی است، ادامه داد: در تاریخ نمونه‌های زیادی داشتیم که دچار اشتباه شدند و فکر کردند با نرمش در برابر دشمنان می‌توانند به حیات خودشان ادامه بدهند؛ در حالی که شکست خوردند و کسانی که نیم نگاهی به سمت دشمنان انقلاب داشتند در مقابل دشمن نتوانستند به نتیجه برسند.

حجت الاسلام سروستانی اظهار داشت: ویژگی دیگر پیامبر اسلام (ص) این است که در جبهه اسلام با رأفت، مهربانی و مدارا عمل می‌کرد و در قرآن کریم آیات متعددی وجود دارد که دلالت بر اوج مهربانی و اخلاق نیکوی پیامبر است و دلالت بر این موضوع دارند که پیامبر اسلام امام اخلاق و مهربانی بودند.

پایان خبر/
ارسال نظرات