مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان:

پیامبر اکرم(ص)پایه گذار تمدن اسلامی و نجات دهنده انسان از جامعه جاهلیت بودند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت:پیامبر اکرم(ص)پایه گذار تمدن اسلامی و نجات دهنده انسان از جامعه جاهلیت بودند.
کد خبر: ۹۲۸۵۷۱۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان ضمن تسلیت فرا رسیدن روز‌های پایانی ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به نقش و اثرگذاری پیامبر اکرم (ص) در جامعه اشاره کرد و گفت:پیامبر گرامی اسلام (ص) طبیب دوار بطبه بودند؛ ایشان نسبت به مومنین مهربان و رئوف و نسبت به کفار سخت گیر و محکم بودند.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در اجتماع عصر خود به قشر ضعیف جامعه توجه بیشتری نموده و با آنان همنشین می‌شدند، تصریح کرد:ایشان مدیریت سیاسی، اجتماعی و نظامی خود را چنان انجام می‌دادند که کفار و مشرکین در نهایت مجبور به تسلیم شده و مکه بدون خونریزی و جنگ فتح گردید.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در مقابل تمامی احزاب و مشرکین پیروز میدان شده و با مدیریت عالی اجازه سواستفاده به منافقین را ندادند، افزود:ایشان در عین بزرگی و اشرف مخلوقات بودن خاضع و خاشع در مقابل حضرت احدیت و همراه و همگام با مردم و امت خود در تمامی امورات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بودند.

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به سایر ویژگی‌های اخلاقی پیامبر (ص) که سبب مقبولیت و محبوبیت ایشان در جامعه گردید، بیان کرد:پیامبر (ص) هنگام برپایی نماز فردی عابد، در هنگام جنگ انسانی مبارز و قهرمان و در زمان سخنرانی و خطابه شخصی تاثیرگذار و حامل و بیان کننده وحی الهی بودند و طبق آیه شریفه"لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ... سوره احزاب آیه ۲۱"ایشان نمونه بارز و الگوی حقیقی برای جامعه اسلامی در طول اعصار مختلف می‌باشد.

این مسئول با یادآوری اینکه ایشان توانستند در یک موقعیت اجتماعی و جغرافیایی خاص نهضتی را پایه گذاری کنند که کسی تصور نمی‌کرد، خاطرنشان کرد:پیامبر اکرم (ص) در جامعه‌ای که تفکر جاهلیت نظیر زنده به گور کردن دختران، برده داری، فاصله طبقاتی و بت پرستی و... در آن رواج داشت، توانستند با عنایت خداوند متعال و نصرت الهی تمامی این جهالت‌ها را ریشه کن کرده و پایه گذار تمدن اسلامی الهی باشند.

وی با تاکید بر اینکه درس مهم این نهضت خودباوری، توسل به حضرت احدیت و نترسیدن از مشکلات و باور به نصرت الهی می‌باشد، گفت:پیامبر گرامی اسلام (ص) به مدت سه سال سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را در شعب ابی طالب تحمل نمودند و به امت اسلامی درس مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان و کفار تا رسیدن به اهداف را دادند.

حجت الاسلام بیگدلی در ادامه ضمن قدردانی از ملت عزیز ایران اسلامی در مقاومت و ایستادگی در مقابل مشکلات ابراز کرد:تمامی مدیران و دولتمردان می‌بایست با تلاش مضاعف نسبت به رفع گرفتاری و مشکلات مردم تلاش نمایند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان تاکید کرد:ضروری است که این موضوع در جامعه اسلامی مطرح شود که دشمنان اسلام و قرآن و تشیع در پی ناامیدی مردم و جامعه نسبت به آینده هستند و اینگونه القا می‌کنند که بدون حمایت کفار و مستکبران امکان رفع مشکل نیست در حالی که سنت الهی و آیات وعده داده شده قرآن و سنت نبوی حاکی از این است که امت اسلامی در هر زمانی که به خداوند متعال تکیه نموده و به دستورات الهی عمل کرده پیروز میدان بوده است که مصداق آن در جنگ ۸ ساله و دوران دفاع مقدس، نبرد با داعش و موضوع قدرت دفاعی و علمی مشهود است.
ارسال نظرات