ارج نهادن بر اهتمام دیروز بازنشستگان برای اعتلای میهن، فکر کردن امروز دست اندرکاران برای رفع دغدغه های آنان و تلاش برای رفع آن ها است.
کد خبر: ۹۲۸۵۸۱۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

بازنشستگان به عنوان نیروهای موثر دیروز و امروز کشور، نقش تعیین کننده ای در آینده کشور ایفا می کنند و از اینروست که توجه به بازنشستگان نه تنها ارج نهادن به دیروز و امروز کشور که بنا نهادن سنگ بنایی برای آتیه کشور می باشد.

این در حالی است که این توجه و ارج نهادن نه تنها در کلام و گفتار که مورد تاکید و سفارش دینی و عقلی بوده که موجب امید بخشی به نسل جدید و ایجاد انگیزه و نشاط در بخش فعال جامعه خواهد شد.

 اما سوای این ، مشکلات متعددی که بازنشستگان با آنها روبرو هستند به خصوص در جامعه کرونا زده و گرفتار تحریم و بی تدبیری فعلی نیز کم نیست. مشکلاتی که هر یک از این افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند ، منهای تاثیرات اقتصادی بر سفره خانوار آنها، منجر به تاثیرات روانی متعددی بر آنان خواهد شد که این تاثیرات می تواند کل نهاد خانواده را نیز درگیر خود سازد.

از اینرو است که ارج نهادن بر اهتمام دیروز بازنشستگان برای اعتلای میهن، فکر کردن امروز دست اندرکاران برای رفع دغدغه های آنان و تلاش برای رفع آن ها است.

این البته وظیفه ای میهنی، عقلی و قانونی و البته اجتماعی است است که بر عهده مسئولین امروز و بازنشستگان فردا می باشد.

بانک صادرات ایران در همین راستا اقدامی در خور تقدیر انجام داد به گونه ای که با تهیه مقدمات متعدد و گرد آوری تمهیدات گوناگون در نشستی سه جانبه، حمایت خود از بازنشستگان را بار دیگر علنی ساخت.

 در همین راستا آیین امضای تفاهم‌نامه «خرید اقساطی لوازم خانگی» ویژه بازنشستگان کشوری بین بانک صادرات ایران، صندوق بازنشستگی کشوری و گروه صنعتی انتخاب برگزار شد که بر اساس آن بازنشستگان کشوری می‌توانند از ٢٠ مهرماه با حمایت بانک صادرات ایران انواع لوازم خانگی این گروه را با نرخ سود ١٠ درصدی و اقساط ٦٠ ماهه خریداری کنند.

طی مراسمی با حضور حجت‌اله میرزایی معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران، اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و نمایندگان گروه صنعتی انتخاب، تفاهم‌نامه «خرید اقساطی لوازم خانگی» ویژه بازنشستگان کشوری در قالب هفتمین بسته طرح «یاری» به امضا رسید و امکان دسترسی آسان، بدون واسطه و با قیمت‌های مناسب به بازنشستگان کشوری فراهم شد.

حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم گفت: بحث ارتقای سطح معیشت بازنشستگان به عنوان اقشار ارزشمند جامعه همواره دغدغه مسئولان بانک صادرات ایران بوده و طرح‌های مختلفی را با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری عملیاتی کرده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

وی با یادآوری اینکه در شرایطی که کشور تحت شدیدترین و کم سابقه‌ترین تحریم‌های استکباری قرار گرفته و علاوه بر مشکلات شیوع بیماری کرونا، تنگناهای مالی فراوانی را به مردم ما تحمیل کرده، تاکید کرد: امضای این تفاهم‌نامه جای خوشحالی دارد، به ویژه اینکه یک برند موفق ملی در تلاش است تا جای برندهای خارجی تامین‌کننده لوازم خانگی بازار داخلی را پر کند.

صیدی افزود: همکاری بانک صادرات ایران با صندوق بازنشستگی کشوری که تقریبا ماهانه یک طرح جدید برای حمایت و ارتقای معیشت بازنشستگان عزیز کشور ارائه کرده، یک همکاری راهبردی است و به آن افتخار می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به سابقه همکاری بانک صادرات ایران با گروه صنعتی انتخاب اظهار کرد: گروه انتخاب در دهه ٨٠ به دنبال این بودند که صنعت لوازم خانگی را در کشور توسعه بدهند و بومی‌سازی کنند که بانک هم در کنارشان بود. با شدیدتر شدن تحریم‌های آمریکا و خروج آمریکا از برجام، روزی که برندهای معروف لوازم خانگی خارجی جمع کردند که از ایران بروند، گروه صنعتی انتخاب واقعا جای خالی آنها را پر کرد و خوشبختانه در بازار اتفاق خاصی نیفتاد. این گروه توانست با بهترین کیفیت پاسخگوی نیاز بازار باشد. این گروه یک برند ملی است و به کل کشور مربوط است. امیدوارم که بتوانند کار خود را توسعه بدهند و هر ایرانی بدون دغدغه به لوازم خانگی ضروری دسترسی داشته باشد. این گروه مشتری قدیمی بانک صادرات ایران هستند و ما همیشه در کنارشان بوده‌ایم. اگر این برند و برندهای مشابه داخلی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، نبودند، خروج دو برند کره‌ای می‌توانست جامعه را دچار تنش کند.

وی گفت: همکاری صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات ایران و گروه صنعتی انتخاب فرصتی مناسب برای پیشرفت بیشتر و حرکت به جلو در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

صیدی تاکید کرد: بانک صادرات ایران تمام توان خود را برای تحقق این طرح به کار گرفته تا با فراهم کردن مناسب‌ترین شرایط، خرید قسطی لوازم خانگی را برای بازنشستگان عملیاتی کند و تصمیم بر این است که این طرح برای سال‌ها تداوم داشته باشد.

این حرکت ارزشمند و رو به جلو درست است که نمی تواند تمامی دغدغه های بازنشستگان را تامین سازد اما گامی رو به جلو است تا با مشارکت تمامی نهادهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، آینده کشور بهتر از وضعیت امروز آن باشد.

ارسال نظرات