خبرهای داغ:
مرتضی مقدسیان
همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس اولین برنامه ویژه کنگره بزرگداشت حماسه دفاع مقدس ، شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم در حسینیه چهل دختران نایین برگزار شد .
کد خبر: ۹۲۸۵۸۳۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از نایین "اولین برنامه از ویژه برنامه های کنگره بزرگداشت  دفاع مقدس با سخنرانی امیر پوردستان فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی ورئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در حسینیه چهل دختران نایین با رعاعت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

این برنامه که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و به همت ناحیه مقاومت بسیج نایین و با همکاری و همیاری پایگاه سلمان فارسی و هیئت امناء حسینیه چهل دختران این شهر انجام پذیرفت ، امیر پوردستان در سخنانی به ابعاد دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تا زمان حال حاضر و دسیسه دسیسه گران داخلی و خارجی پرداخت.

وی در ابتدای سخنانش ضمن تسلیت ایام دهه آخر صفر به بیان مطالبی پیرامون شخصیت امام حسین (ع) در کلام شهید مطهری (ره) پرداخت و گفت " کلید شخصیت حضرت ابا عبد الله الحسین حماسه است و کلید شخصیتی حضرت ابالفضل العباس ادب.

فرمانده سابق ارتش گفت : پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 یک شوک سیاسی و ژئوپولتیک بود که تمام معادلات دشمنان را به هم ریخت و و همه منافع خود را از دست رفته دیدند.

وی در ادامه بیان کرد: همه نگرانی غرب از دست دادن منافعشان نبود، بلکه انقلاب یک فرهنگ و ادبیات جدیدی آورده بود که کل منطقه را در برگرفته و به همین دلیل نمی توانستند حکومت دینی را تحمل نمایند ،لذا برای منزوی کردن انقلاب دست به طراحی و هدایت اقدامات براندازی از قبیل ترورها ، بمب گذاری ها ، کودتا و ایجاد ناامنی در گوشه گوشه کشور نمودند و دست آخر دست به دامان صدام برای حمله به ایران شدند.

امیر پوردستان به تحلیل جنگ 8ساله و عدم موفقیت دشمنان در ساقط کردن این نظام با برکت پرداخت و گفت: زمانی که قدرتهای غرب و شرق و دول مرتجع عرب پشت سر بعثی ها بودند ، فرزندان شما ملت غیور به فرمان امام خمینی لبیک گفتند و ثابت کردند که اطاعت از رهبر لقلقه زبانشان نیست .

فرمانده سابق ارتش در ادامه با اشاره به طراحی خاور میانه جدید توسط دشمنان ، پس از راه اندازی قائله 11سبتامبرو اشغال افغانستان و عراق پرداخت و گفت :هدف اصلی نفوذ و وارد کردن ایران به جنگ بود که با تدابیر مقام معظم رهبری ، این توطئه نیز رفع گردید.

وی در ادامه در تبیین استراتوژی ویروس توسط غرب ، به طرح توطئه دوم آنان که آماده سازی و آموزش گروههای تکفیری و داعش بود اشاره نمود و گفت در آن زمان داعش به عنوان یک ویروس وارد کشور های هدف می شد و با ضعیف کردن دولت ، زمینه تکه تکه کردن کشورها را فراهم می ساخت ،به طوری که نیازهای جدیدی برای این کشورهای کوچک ایجاد شده تا همواره دستشان یه سوی غرب دراز باشد و بالطبع نمی توانند مستقل و قوی بوده و تهدیدی برای موجودیت اسرائیل باشند.این دسیسه نیز به برکت مجاهدتهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم دفع گردید.

فرمانده سابق ارتش در بیان نعمت ولایت گفت : حاج قاسم اگر حاج قاسم شد به خاطر ذوب شدن وی در ولایت بود . شهید صیاد شیرازی در سخنانش می گفت "بزرگترین نعمت را نعمت ولایت می دانم " عمده مشکلات امروز کشور این است که ولایت را محور قرار نمی دهند.

در ابتدای مراسم گروه رزم نوازان به اجرای سرود جمهوری اسلامی و آهنگهای حماسی پرداخته و در ادامه رزمنده مدافع حرم برادر مهدی گنجی با روایتگری شیوای خود ،یاد و خاطره شهدا ،علی الخصوص شهدای تازه تفحص شده خان طومان را گرامی داشت .

در این مراسم جمعی از پرسنل یگان پدافندی شهید عسکری و هوائی ارتش نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات