امام جمعه ایلام در مراسم تکریم و معارفه ائمه جمعه جدیدوقدیم آبدانان گفت: مردم پروتکل های بهداشتی را به عنوان جهاد اجتماعی رعایت کنند
کد خبر: ۹۲۸۵۸۶۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام و المسلمین الله نورکریمی تبار روز جمعه در آیین تکریم و معارفه ائمه جمعه قدیم و جدید شهرستان آبدانان با اشاره به فداکاری پرسنل درمانی استان در مقابله با کرونا، یادآورشد: کرونا جهانیان را به ستوه آورده و جان پیر و جوان و زن و مرد را در کره زمین می گیرد و تا کنون هیچ کشوری یارای مهار و مقابله آن را نداشته است. 

وی ضمن قدردانی از اقدامات و مجاهدتهای سربازان جبهه سلامت، تاکید کرد: به گفته همه متخصصان تا کنون هیچ واکسنی‌ برای کرونا تولید نشده و  تنها راه نجات از دست این هیولای قرن، صرفا حفظ فاصله اجتماعی و استفاده ازماسک است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به صدور چندین کشتی بنزین و دیگر مایحتاج به کشور ونزوئلا با وجود تهدید آمریکا را نشانه اقتدار نظام و توان اقتصادی ایران دانست و اضافه کرد: در این برهه بسیار حساس تاریخی لازم است مردم، دولت، جریان های سیاسی، تریبون های نماز جمعه و اصحاب رسانه دست در دست هم و با وحدت رویه و مدیریت جهادی تلاش کنند با تکیه بر استعدادها و توانمندی های داخلی، ضمن رفع مشکلات اقتصادی و کاهش نیازمندی های عمومی مردم، مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شوند.

  حجت الاسلام لطفی نظام اسلامی را بی بدیل ترین نظام سیاسی بعد از هزار و ۴۰۰ سال عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با یاری و نصرت خدای متعال، هدایت داهیانه مقام معظم رهبری، حماسه آفرینی مردم و آمادگی نیروهای مسلح، با ساقط کردن مدرن ترین هواپیماهای بدون سرنشین و انهدام پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق، ضمن تحقیر تاریخی غول متجاوز جهان، عزت اسلام و مسلمانان را نیز به رخ همه ابرقدرت های عالم کشید.

  وی تاکید کرد: مسئولیت در نظام اسلامی یک توفیق الهی است که در آن خدمت به مردم و حراست از آرمان های انقلاب اسلامی زیباترین عبادات خدای سبحان است.

  وی اظهار داشت: امامت جمعه یک منصب معنوی است که در کسوت نمایندگی ولی فقیه و متولی و فرمانده قرارگاه فرهنگی، مسئولیت هدایت و تقویت ارتباط مردم به سوی خدا و پیگیری مشکلات آنان را بر عهده دارد.

  وی نماز جمعه را بزرگترین اجتماع هفتگی مسلمانان دانست و افزود: مساعدت با مدیران اجرایی، رصد و پایش جریان های سیاسی و اجتماعی، گره گشایی از مشکلات جامعه، ساماندهی وضعیت جوانان و تبیین منزلت و کرامت انسانی از مهمترین رسالت ائمه جمعه است. 

حجت الاسلام کریمی تبار با تجلیل از نقش مردم آبدانان در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام همه شهیدان این منطقه یادآور شد: شهید سردار حاج صارم طهماسبی یکی از بی بدیل ترین و خستگی ناپذیرترین مجاهدان تاریخ ۵۰ ساله گذشته استان ایلام است که زخم مبارزه با ارتش متجاوز اسرائیل در دفاع از آرمان های اسلامی مردم فلسطین در بدن و در اوج اخلاص و گمنامی و با کوله باری از عشق و ایثار و آزادگی و گمنامی جان شیرین خود را تقدیم راه نورانی حضرت امام(ره) و شهیدان شرافتمند این آب و خاک کرد. 

فرماندار آبدانان نیز گفت: با وجود ارائه خدمات زیاد نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش های دولت تدبیر و امید، بخشی از مردم این شهرستان با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

  سیروس مرادحاصلی افزود: شایسته است با توصیه و تلاش نماینده ولی فقیه در استان و استاندار ایلام، با نهادهای حمایتی بالادستی مثل بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد حضرت امام(ره‌) هماهنگی شود بخشی از اعتبارات خود را در شهرستان آبدانان سرمایه گذاری کنند.

  در این آیین از سوی حجت الاسلام کریمی تبار، با قدردانی از زحمات 10 ساله حجت الاسلام حسین حاجیلری، حجت الاسلام محمد سوری به عنوان امام جمعه جدید آبدانان معرفی شد.

  ادای احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهیدان، شرکت در جلسه شورای اداری، شرکت در مراسم نماز جمعه و دیدار با مردم و دیدار با روحانیون و طلاب علوم دینی از دیگر برنامه های سفر یک روزه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جریان سفر به آبدانان بود.

ارسال نظرات