اگر غریب باشی می دانی غربتت را باید پای آستان امام رئوف ببری تا غبار غربت از چهره ات برگیرد با آن همه شوقی که در دلت میل پریدن می گیرد و از چشمانت فرو می بارد.
کد خبر: ۹۲۸۵۸۸۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، چونه های خمیر کنار هم چیده می شوند تا با آتشی که زیر ساج در حال شعله گرفتن است پخته شده و نان سفره های مردمی شود که امسال بخاطر کرونا پای زیارت نیافتند و دلتنگ و دل شکسته غریبی شان را با صلوات خاصه به آستان امام رضا علیه السلام رهسپار می کنند.

اینجا پایگاه حضرت ابوالفضل(ع) و کانون فرهنگی آستان قدس رضوی در تبریز است، جایی که بسیجیان و خادمیاران عاشقانه با اندک بضاعت خود و نذری هایی که دریافت کردند، خمیر نان را ورز می دهند تا ارادت خود را به امام هشتم در آن بیامیزند و تقدیم مردم کنند.

مسئول بانوان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌شرقی ضمن بازدید از تلاش بانوان در پخت نان نذری امام رضا علیه السلام می گوید: این حرکت در 70 کانون استان در حال برگزاری است.

نان که نه، جان و دل، نذر امام می کنیم

رقیه نوری زاده اضافه می کند: خواهران به نیابت از اینکه امسال نتوانستند در شهادت امام رضا علیه السلام به پابوس این امام شرفیاب شوند اقدام به پخت نان کردند تا با توزیع آن بین مردم سفره های آن ها را متبرک کنند.

وی ادامه می دهد: در وهله اول قرار بود بانوان در هر کانون 100 قرص نان بپزند و توزیع کنند ولی با عشق و علاقه ای که مردم به ائمه دارند و اهدای نذورات، در هر کانون می توان گفت روزانه بیش از صدها قرص نان و آن هم در نوع لواش سنتی و فطیر پخته می شود.

نوری زاده هدف از برگزاری این طرح را با عنوان «نذر امام» مشارکت بانوان و توسل به ساحت امام هشتم عنوان و اعلام می کند: خادمان حرم رضوی نیز به نیابت از این خادم یاران دو رکعت نماز زیارت خوانده و زیارت امین الله را در صحن رضوی قرائت خواهند کرد.

به راستی که اگر غریب باشی می دانی غربتت را باید پای آستان امام رئوف ببری تا غبار غربت از چهره ات برگیرد با آن همه شوقی که در دلت میل پریدن می گیرد و از چشمانت فرو می بارد.

و اینک این بسیجیان و خادمیاران در این شرایط کرونايي که نتوانستند غریبی شان را به حرم ببرند با نان نذری امام همه شوق و دلدادگی شان را پای تنور داغ کشیده اند تا با نان تبرک پخته شده، گرمی بخش محفل خانواده های محروم باشند.

بسیجیانی که از همان دوران دفاع مقدس یار و یاور انقلاب در عرصه های سخت و مهم بودند و امسال هم با شیوع کرونا عاشقانه جان برکف نهادند و وارد میدان کارزار شدند از دوخت ماسک و ضد عفونی گرفته تا پرستاری و تهیه بسته های معیشتی و اینک با پخت نان تلاش دارند گوشه دیگری از کمک مومنانه خود را به نمایش بگذارند.

نان که نه، جان و دل، نذر امام می کنیم

فرمانده پایگاه حضرت ابوالفضل(ع) حوزه حضرت زینب(س) سپاه تبریز و مدیر کانون رضوی که کار اجرای این طرح را بر عهده دارد، هدف از این اقدام نیک خود را متبرک کردن سفره های مردم به نان نذری امام هشتم عنوان می کند.

علویه نوبهار که مدتی است شب و روزش را برای هماهنگی این کار وقف کرده است، می گوید: مردم در اوضاع کنونی که فشار اقتصادی از یک سو و وجود بیماری از طرف دیگر بر جامعه حاکم است دلتنگ ائمه برای تمسک هستند و این طرح می تواند التیام بخش دل های شکسته و رنجور باشد.

وی با بیان اینکه همه کار این طرح با کمک ائمه پیش رفت و به رونق افتاد، اظهار می دارد: اکنون در این شرایط کشور همه در محک آزمون بزرگی هستیم و دستگیری از یکدیگر بخصوص محرومان تنها کاری است که ائمه هم در این راه کمک مان کرده است.

نان که نه، جان و دل، نذر امام می کنیم

نوبهار اضافه می کند: وقتی برخی از مردم از مسیرهای دور برای گرفتن تبرک می آیند تا به امام و نذری ایشان تمسک جویند همه خستگی کار را بسیجیان و خادمیاران فراموش می کنند و روحیه مضاعف برای ادامه کار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه این طرح طی چهار روز از طرف کانون و پایگاه در حال اجراست، ادامه می دهد: تاکنون نزدیک دوهزار قرص نان و بیش از یکهزار و 500 نان فطیر توسط بسیجیان و خادمیاران پخته و بین مردم توزیع شده است.

نان که نه، جان و دل، نذر امام می کنیم

نوبهار که حال توصیف ناپذیری از توسل مردم و توزیع نان ها به مردم دارد، می گوید: همه دار و ندارمان نذر امام، جان چه ارزشی دارد در برابر ائمه معصومین علیه السلام و چه کاری از این ارزشمندتر که برای دلدادگان آن ها کار و تلاش کنیم.

وی جامعه هدف این طرح را محرومان و همه مردمی اعلام می کند که  دلشان زیارت امام هشتم را می خواهد و نمی توانند شرفیاب شوند و این حرکت در واقع سوق دادن دل ها به زیارت بود.

واقعیت هم همین است اگر انسان دلش بشکند و فرو ریزد دنبال مامن امنی است تا غریبی های دل شکسته اش را با آشنایی مویه کند و ضجه زند و سنگینی غربتش را از شانه هایش به جایی تکیه دهد و این مامن امن مگر غیر حرم رضوی و بهشت ایران است!

رقیه غلامی

ارسال نظرات
پر بیننده ها