مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: اجرای طرح «توانمند‌سازی اقتصادی‌» برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در ایلام انجام و به بهبود معیشتی گروه زنان سرپرست خانوار منجر شده است.
کد خبر: ۹۲۸۵۹۰۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ،زینب شیرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از اولویت کاری مدیریت ارشد استان به جهت استقلال مالی و خروج از چرخه‌ی فقر و نابسامانی‌های اجتماعی است.

  مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: تعداد خانواده‌هایی که زنان سرپرست می‌شوند رو به افزایش است و این افزایش موجب آن شده است تا بخش اعظم از اشتغال در حوزه مشاغل خانگی را این‌گونه زنان بر عهده داشته باشند.

  وی بابیان اینکه، اقدامات دولتی به‌منظور توانمند‌سازی و خروج از چرخه‌ی فقر و نابسامانی‌های اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است افزود: این ضرورت ما را بر آن می‌دارد تا با استفاده از شرایط مشاغل خانگی در جهتب بیش‌ازپیش احساس مسئولیت کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام با تقسیم‌بندی زنان خودسرپرست به 4 گروه «بی‌سرپرست »‌، «بد سرپرست»، «خود‌سرپرست» و «متعلقه» گفت: طرح توانمند‌سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه‌ی مشاغل خانگی در ایلام تجربه موفقی است و این طرح توسط معاونت زنان خانواده ریاست جمهوری با نظارت اداره کار رفاه اجتماعی و همکاری جهاد دانشگاهی ایلام با رویکرد اتصال به بازار در رسته‌های شغلی نخ‌ریسی و سفالگری در حال اجراست.

  وی در ادامه تصریح کرد: در راستای ایجاد طرح مذکور کارگاه‌های اشتغال‌زایی با عناوین آموزش چگونگی دوخت ماسک و لباس‌های ایزوله با توجه به شیوع بحران کرونا در استان ایلام و تولید ترشیجات و شوری جات در شهرستان سیروان در روستای ‌ «شوراب خانعلی» برای تعدادی از رنان بد سرپرست و بی‌سرپرست که ازلحاظ اقتصادی در مضیقه بودند، برگزار گردیده است.

وی به اعطای 256 فقره وام قرض‌الحسنه 30 میلیون ریالی به رنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست و دختران خودسرپرست که هرگز ازدواج نکردند اشاره و گفت: این اقدام بر اساس تفاهم‌نامه مشترک معاونت امور رنان ریاست جمهوری با بانک رفاه کارگران و بانک توسعه و تعاون و صندوق کارآفرینی امید صورت گرفته است.

ارسال نظرات