در عصر حاضر نیز مشاهده میکنیم که سردمداران نظام سلطه چطور با ترفند ها و حربه های معاویه ای و استفاده از ابزار #تحریم، #محاصره و وعده ی #گشایش_اقتصادی قصد تحمیل سازش و ذلت ملت ایران را دارند که اگر به آن توفیق یابند سیطره مطلق آنان بر جهان بویژه ممالک اسلامی تثبیت خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۸۶۰۸۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، اگر بخواهیم واقعه عاشورا را از بُعد چرایی آن مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم به یکی از عوامل مهم زمینه سازی آن خواهیم رسید وآن ماجرای صلح مظلومانه امام حسن (ع) می باشد.

روزى که امام حسن مجتبی(ع)صلح نمود، هنوز جامعه به ظاهر اسلامی بعلت عدم درک، بینش و بصیرت سیاسی، اسیر زنجیرهاى آمال و آرزوها بود؛ آمال و آرزوهایى که روح سازش و عدم مقاومت را در آنها تزریق کرده بود.

در واقع اگر بگوییم از جهتی عاشورا محصول جهل عوام الناس و کم کاری خواص و نتیجه #امید_کاذب به دشمن در یاران امام مجتبی (ع) بوده، سخن گزاف و بیهوده ای نگفتیم. در جبهه مقابل دستگاه امامت که جبهه  اسلام اموی به رهبری معاویه صف آرایی کرده بود با استفاده از زر، زور و تزویر و سلاح تبلیغاتی و شایع پراکنی توسط  عوامل نفوذی خود موفق شد انسجام و یکپارچگی دربین صفوف لشکریان امام را بشکند و زمینه صلح تحمیلی و تسلیم را فراهم نماید!

در چنین جامعه ی خسته از جهاد و مقاومت و عاری از روحیه شهادت طلبی دیگروجود شخصیتی الهی همچون حسن بن علی (ع) در راس حکومت قابل تحمل نبود و لزوم کناره گیری ایشان و چشیده شدن مزه حکومت فاسد و خونریز  امویان احساس میشد تا به مرور زمان پرده از چهره مزوّرانه و منافقانه معاویه و دستگاه حکومتی او کنار رود و ذات خبیثانه و اهداف پلیدانه آنها برملا گردد.

در عصر حاضر نیزمشاهده میکنیم که سردمداران نظام سلطه چطور با ترفند ها و حربه های معاویه ای و استفاده از ابزار #تحریم، #محاصره و وعده ی #گشایش_اقتصادی قصد تحمیل سازش، به بند کشیدن، اسارت و ذلت ملت ایران را دارند که اگر به آن توفیق یابند سیطره مطلق آنان بر جهان بویژه ممالک اسلامی تثبیت خواهد شد و سایه پرچم سیاه اسلام آمریکایی که مولود اسلام اموی است سالیان دراز بر روی امت به انزوا کشیده ی مسلمان استمرار یافته و کارنامه جنایت های پلید آنان علیه بشریت بیش از پیش ننگین تر خواهدشد.

لذا اتخاذ سیاست #مقاومت_هوشمندانه در چارچوب #راهبرد_قهرمانانه از سوی مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی و اجرای آن از بالاترین سطوح مدیریت اجرایی کشور بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار خواهدبود.

 

محمدجواد اسماعیلی سراجی

دانش آموخته دوره دکتری تخصصی مدیریت

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات