برگزاری یادواره شهدای وحدت در سرزمین عروج شهید شوشتری/ شهرستان راسک میزبان یادواره وحدت آفرینان شد

یادواره شهدای وحدت با حضور جمعی از مسئولین و شهروندان انقلابی استان سیستان و بلوچستان در شهرستان راسک برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۶۱۹۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از راسک، یادواره شهدای وحدت صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین و شهروندان انقلابی استان سیستان و بلوچستان در شهرستان راسک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ پاسدار محمد رضا نخعی، فرمانده سپاه شهرستان راسک ضمن بیان خیرمقدم به جمع حاضر اظهار داشت: ایام سوگواری ماه صفر را به همه مردم انقلابی شهرستان و استان تسلیت می‌گویم.

وی همچنین با تجلیل از ایثار خانواده‌های شهدای وحدت اظهار داشت: گفتن از شهدای وحدت لسان پویا و تفکر عمیقی می‌خواهد تا بتواند ارزش والای این شهدای عزیز را تبیین نماید.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدنوراله حسینی، فرمانده قرارگاه شهید فولادی نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مردم انقلابی شهرستان راسک اظهار داشت: ما امروز هر سربلندی و عزتی که داریم مدیون خون شهدا هستیم.

وی افزود: شهدای بزرگوار هیچ نیازی به این یادواره‌ها ندارند؛ بلکه این یادواره‌ها کمکی برای ماست تا راه را گم نکنیم.

حسینی افزود: راه شهدا راه رسیدن به خدا است و مسیری است که انسان‌ها و جامعه را به سعادت و عاقبت بخیری می‌رساند.

فرمانده قرارگاه شهید فولادی تاکید کرد: این انقلاب از ابتدای شکل گیری با دشمنی‌های زیادی مواجه شد و استکبار جهانی تمام تلاش خود را کرد تا در ابتدا انقلاب به پیروزی نرسد.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید شوشتری بیان کرد: در ایام گذشته بر سر یکی از ماموریت‌ها جلسه‌ای با شهید شوشتری داشتیم که هنگام حضور این شهید بزرگوار در جلسه متوجه ناراحتی عمیق ایشان شدم.

حسینی در ادامه گفت: هنگامی که دلیل ناراحتی ایشان را پرسیدم ایشان بیان کردند در مسیر راه خودروی ایشان با یک گوسفند برخورد کرد که متعلق به یک پیرزن بود و این پیرزن در مواجهه با این حادثه بسیار ناراحت شد.

وی ادامه داد: ایشان با وجود اینکه چند برابر هزینه آن گوسفند را پرداخت کرده بودند هنوز ناراحتی زیادی داشتند که وقتی علت را جویا شدم ایشان فرمودند که ناراحتی زیاد آن پیرزن من را خیلی متاثر کرد.

فرمانده قرارگاه شهید فولادی تاکید کرد: شهید شوشتری با وجود آن هیبت و عزت، دلی صاف و ساده داشتند که چنین از ناراحتی مردم متاثر می‌شد و همه ما باید اینگونه عاشقانه به مردم خدمت کنیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار ظریفی، فرمانده قرارگاه شهید سجاد نیز در ادامه این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مردم شهید پرور شهرستان راسک اظهار داشت: امیدوارم همه ما همچون شهید شوشتری مسیر حرکت خود را بر طبق سیره پیامبر اکرم قرار دهیم.

وی افزود: شهید شوشتری تمامی وجهه زندگی خود را چه از نظر اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و ... بر طبق سیره نبی مکرم اسلام قرار داده بود و ما نیز می‌بایست با مطالعه در رابطه با سیره رسول الله، زندگی خود را بر طبق آن ب. نامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: بر ما امر شده بود تا تمام امکانات خود برای خدمت به مردم در استان سیستان و بلوچستان به کار بگیریم تا بتوانیم این عزیزان را متنعم از سفره انقلاب و سپاه پاسداران بکنیم و در این مسیر میزبان شهید شوشتری بود.

فرمانده قرارگاه شهید سجاد تاکید کرد: همه ما می‌بایست دست در دست هم دهیم تا در کنار یکدیگر بتوانیم آرمان‌های شهدای وحدت رو تبیین و عملی کنیم.

طریفی ادامه داد: علت کارنامه قبولی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراهی و پشتیبانی مردم است و سپاه بدون حضور و حمایت مردم نمی‌توانست اقدامی در خدمت به مردم بکند.

وی افزود: تفکرات شهید شوشتری در جای جای انقلاب تاثیرگذار بوده و این شهید بزرگوار در مراحل حساس انقلاب از ابتدا لحظه شهادت حضور داشت و اقدامات خود توانست مسیر انقلاب را امتداد دهد.

فرمانده قرارگاه شهید سجاد تاکید کرد: وظیفه همه ما است تا امروز تفکرات شهید شوشتری را در جامعه تبیین و عملی نماییم.

وی افزود: مشی شهید شوشتری در تکریم قوم بلوچ بسیار ارزشمند بود و دلیل محبوبیت ایشان در این منطقه خدمت صادقانه به آنان بود و امروز همه ما به این شهید عزیز افتخار می‌کنیم.

ظریفی در پایان خاطرنشان کرد: افتخار امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیروی از مکتب شهید شوشتری است و همه ما خوشحالیم از فرصتی که برای خدمت به این مردم عزیز نصیبمان شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار