مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در آئین سومین مرحله از نهضت کمک های مومنانه در میاندورود گفت:کمک‌های مومنانه،کمک به عیال الله است.
کد خبر: ۹۲۸۶۲۵۹
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کمک‌های مومنانه،کمک به عیال الله است
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آئین مرحله سوم نهضت کمک مومنانه شهرستان میاندرود  همزمان با آغاز ماه ربیع الاول  ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین تسخیری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا و دیگر مسئولین شهرستانی به همت سپاه این شهرستان در گلزار شهدای شهر سورک برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری در این آئین ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول با اشاره به حوادث در این ماه که از جمله آن ماجرای لیله المبیت و آیه‌ای در وصف امیرالمومنین علی (علیه السلام) گفت:‌خدای متعال فرمودند که حضرت امیر (علیه السلام) با نفس و جان خود جهاد کرد و جای پیامبر (ص) خوابید تا اسلام و رسول خدا زنده بماند.  

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه  با قدردانی از مسئولان ودست اندرکاران شهرستان و نیز مردم وخیرین بخاطر کمک‌های مومنانه افزود:‌مردم   با اخلاص مومنانه پای کار آمدند و در طی این چند ماه  استین‌ها را بالا زدند و جهادی وارد میدان شدند که شاهد  اقدام زیبای کمک مومنانه و مواسات در سطح شهرستان هستیم.

حجت الاسلام تسخیری با اعلام اینکه طبق گفته‌های فرمانده سپاه میاندورود قریب به ۷ هزار  نیازمند و آسیب دیده کرونایی تحت پوشش کمک‌های مومنانه قرار گرفتند، اضافه کرد: هزار بسته معیشتی هم امروز تهیه و بین نیازمندان اهدا می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با تاکید بر اینکه کمک‌های مومنانه نزد خدای متعال دارای ارزش است، خاطرنشان کرد:‌در حدیثی از امام موسی کاظم (ع) آمده است مهر قبولی اعمال شما در برآورده کردن نیاز‌های برادرانتان و در نیکی کردن به آنهاست.

حجت الاسلام تسخیری اضافه کرد:‌هرجا خدا از نماز گفت از زکات هم گفت و  زکات همان کمک‌های مومنانه است.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه  در سپاه کربلا، کمک‌های مومنانه باعث سرپا نگه داشتن قشر ضعیف در جامعه می‌شود؛ لذا کمک‌های مومنانه نوعی زکات  در جامعه و امت اسلامی است.  

حجت الاسلام تسخیری در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه السلام) گفت:‌  خدای متعال می‌فرمایند مردم ،خانواده من هستند و محبوب‌ترین آن‌ها در نزد من کسانی هستند که در برآورده کردن  نیاز‌های مردم کوشا‌تر باشند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا کمک‌های مومنانه را ارزشمند خواند و ادامه داد:‌کمک مومنانه کمک به خانواده خدا است. چرا که مردم عیال الله هستند. خدای متعال گاهی اوقات مال و منال به عده‌ای عنایت می‌کند که بواسطه آن‌ها به فقرا رسیدگی شود.

حجت الاسلام تسخیری با بیان این مطلب که بدترین مردم نزد خدا انسان‌های بخیل هستند، یادآور شد:‌در روایت آمده کسی که همسایه اش گرسنه بخوابد، اما خبر داشته باشد و کمکی نکند، کافر است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروزه کسانی در تنگنای معیشتی قرار گرفتند، افزود:‌یکی از دلایل تنگی معیشتی مردم ویروس منحوس کرونا است که حوزه اقتصادی، معیشت را برای عده‌ای تنگ کرده است؛ لذا با اقدام خداپسندانه کمک مومنانه، مواسات و همدلی  که در ایران رقم خورده است و این اقدام خدای متعال را شاد می‌کند.

حجت الاسلام تسخیری با تصریح بر اینکه عده‌ای کمک‌های مومنانه را جمع آوری کرده و به اهلش می‌رسانند، اضافه کرد:‌خدای متعال بندگانی در زمین دارد که برای رفع نیاز مردم تلاش می کنند که این عده از عذاب الهی در  روز قیامت در امان هستند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه کسانی هستند که امروزه سختی را بر مردم کم می‌کنند و بخشی از مشکلات را مرتفع می‌کنند، تصریح کرد:‌این قدم‌ها پرخیر و برکت است لذا باید قدر این کمک‌ها را دانست.

حجت الاسلام تسخیری با تاکید بر اینکه بسیجیان از اول انقلاب تا به امروز و  در هر شرایطی پای انقلاب بودند، افزود:‌بسیجیان در تلاش بودند تا باری از دوش مردم بردارند که در نزد خدای متعال آن‌ها محبوب‌ترین انسان‌ها هستند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این مطلب که بسیجیان جهادگونه در شرایط کرونایی، پای کار مردم آمدند، خاطرنشان کرد:‌بسیجیان،مردم،خیرین  و همه کسانی  که در کمک های مومنانه سهیم هستند با الگوگیری از شهدا ، به یاری نیازمندان شتافتند که این همان ادامه دهنده خط سرخ شهادت است.
 
حجت الاسلام تسخیری در پایان با قدردانی از همه مردم و مسئولان در برگزاری پرشکوه کمک های مومنانه ، تاکید کرد:‌دشمنان فکر می کنند با سخت شدن تنگی معیشت مردم ،میتوانند ضربه ای به انقلاب بزنند، اما آنها کور خواندند  چرا که همین مردم در انقلاب اسلامی نقش آفرین بودند و همین مردم در سوریه از انقلاب اسلامی دفاع کردند و به تازگی پیکر مطهر پنج شهید به مازندران برگشت لذا انقلاب ما به پشتوانه این مردم انقلابی ان شاء الله به دست صاحب اصلی اش امام زمان(اروحناه له فداه) سپرده خواهد شد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها